С обща индустриална стратегия Германия и Франция възнамеряват да попречат на възможността да изостанат в сферата на ключови технологии, като изкуствен интелект и производство на батерии.
„Трябва да обединим силите си", заяви федералният министър на икономиката Петер Алтмайер след среща с френския си колега Бруно льо Мер в Берлин. Там двамата министри представиха „манифест“ за индустриалната политика. Планира се и реформа на конкурентното право на ЕС. Предишните правила са „остарели“, твърди Льо Мер. Става дума за формирането на „европейски шампиони“ по образец на производителя на самолети Airbus, пояснява той.
В основата на плановете стои неуспешното сливане на влаковите бизнеси на Siemens и френския му конкурент Alstom заради опасенията на служителите на ЕС в областта на конкуренцията. Това решение на ЕК срещна сериозни критики в Берлин и Париж. В отговор Алтмайер и Льо Мер предлагат един вид право на вето за Европейския съвет на държавните и правителствените ръководители на ЕС. В определени случаи те би трябвало да могат да отменят решения на Европейската комисия.
Във френско-германското съвместно предложение, публикувано във вторник, двете държави предлагат също да бъдат актуализирани сегашните основни рамки за сливанията, като се вземе предвид в по-голяма степен конкуренцията на световно равнище, а не толкова на европейско.
По-рано и германският канцлер Ангела Меркел заяви, че на Европа може ѝ да се наложи да преосмисли правилата си за конкурентоспособността, ако иска да създаде компании, които да играят значителна роля на световната сцена. Коментарите на Меркел в рамките на на конференция за дигиталния бизнес в Берлин се случват две седмици, след като антитръстовите власти на ЕС блокираха сделката за създаването на гигант в сектора на оборудването за железопътния транспорт, който би могъл да се съревновава с Китай.
Според двамата икономически министри само 5 от 40-е най-големи корпорации в света понастоящем са от Европа. В своя доклад те предлагат, наред с други неща, да подкрепят високотехнологични компании с общностен фонд. В допълнение ключовите иновации следва да бъдат специално насърчавани, а ключовите индустрии - да бъдат защитени. Икономическата мощ на Европа през следващите десетилетия ще зависи силно от това тя да остане глобална и индустриална сила, казват Алтмайер и Льо Мер. За тази цел е необходима индустриална стратегия с ясни цели до 2030 година. Нужни са повече инвестиции в научните изследвания и разработването на нови технологии, убедени са двамата политици.
Като първа стъпка се планира съвместното изграждане на производствени заводи за батерии за електрическите автомобили. В тази сфера европейските производители на автомобили са заплашени да станат зависими от корпорации от Китай и Южна Корея. През следващите няколко седмици трябва да се вземе конкретно решение за сформирането на консорциум, казва Алтмайер. Понастоящем не се планира пряко държавно участие. Германия и Франция обаче възнамеряват да подкрепят развитието на съвместна фабрика за акумулаторни клетки с общо 1,7 милиарда евро.
Кои фирми ще участват в консорциума засега не е ясно, пояснява германският министър. Той и Льо Мер обаче вече заявиха, че са поканили европейски партньори, като Швеция, Австрия и Полша, да вземат участие в тяхната инициатива. Въпреки това тя определено ще остане под германско-френското ръководство.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
преди 6 години Все забравям, че Google, Amazon, Microsoft, IBM, Tesla, Apple са създадени с държавни политики и подкрепа!!!Специално за политиците от Европа:Защо Spotify избяга в САЩ?Защо Skype стана американска?Защо от Linux пари изкарва Google, чрез Android? отговор Сигнализирай за неуместен коментар