Но има признаци, че влошаващите се рискове от изменението на климата може да изплашат новите пари.
Има логистично препятствие: когато т. нар. катастрофични облигации претърпят загуба, капиталът в инвестицията се преустановява, докато пълната цена на бедствието не бъде ограничена. Феноменът „пълзяща загуба“, при който първоначалните оценки за загуба набъбват месеци или дори години след събитието, също така уплаши някои инвеститори. Цената на тайфуна Джеби в Япония миналата година нарасна от първоначални очаквания за 6 млрд. долара до 15 млрд. долара.
Връщайки се към манталитета на застрахователите преди 11 септември, комбинацията от по-големи катастрофи и предлагането на застрахователен капитал, който може да не отговаря на нарастващите рискове, подтиква някои анализатори да предвещават бум на цените и печалбите.
RBC прогнозира: „Вярваме, че изменението на климата предоставя редица възможности за презастрахователите. Очакваме, че загубите от застрахователни катастрофи ще се увеличат, след като незастрахованите загуби намаляват.“
От Jefferies допълват: „Очакваме, че това ще доведе до по-високи цени и търсене, което ще предизвика растеж в цялата индустрия. Очакваме по-висок растеж и маржове.“
Донякъде те вероятно са прави.
Но много зависи от тежестта на климатичната криза. Регулаторите започват да се притесняват от това. Английската централна банка е водеща по отношение на стрес-тестовете на застрахователите срещу риска, че светът пропуска целите си за намаляване на въглеродните емисии.
При такъв сценарий застрахователите, особено в САЩ, където увеличението на цените е ограничено от регулаторните органи, може да намерят за все по-непривлекателно да предлагат покритие. По-голямото прехвърляне на риск към презастрахователите е една възможност. Друга възможност обаче са по-рестриктивните политики или изтеглянето на покритие в голям мащаб.
В някакъв критичен момент застрахователите ще трябва да свалят капаците от очите си и да признаят, че един свят, пълен с влошаващи се рискове от изменение на климата, не е лош само за планетата. Той може да е лош и за застрахователния бранш. Малко като 11 септември.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни