IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Положението на Lufthansa става все по-драматично

Шансовете за постигане на съгласие между финансовия министър на Германия Олаф Шолц, мениджмънта и големия акционер Тийле са минимални

15:15 | 22.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Alex Kraus/Bloomberg </em></p>

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

В изпратено до служителите в неделя писмо от изпълнителния директор Шпор се казва, че досега концернът очаква на Общото събрание в четвъртък да има по-малко от 38 процента от правата за глас. Шпор пише, че е много наясно, че събитията от последните няколко седмици и настоящата ситуация предизвикват много притеснения: „Ето защо днес бих искал да ви уверя, че ще продължим да работим този уикенд и през следващите дни в постоянен обмен и диалог с федералното правителство и с най-големите ни акционери“.

В случай, че на годишното Общо събрание няма одобрение, „предприехме обширна подготовка, наред с други неща, за да предотвратим заземяването (т. нар. Grounding)“. Ръководството ще използва и оставащото време преди подаването на заявление за банкрут, за да обсъди опциите с федералното правителство.

Същността на спора е в това, че договорното споразумение с федералното правителство предвижда пакетът да бъде подкрепен от мнозинство от две трети, ако присъствието е по-малко от 50 процента. На последното събрание на акционерите посещаемостта беше скромните 33 процента.

С очакваните сега 38 процента Тийле ще притежава значително повече от една трета от акциите с право на глас. А базираният в Мюнхен предприемач може дори да активизира кампания преди годишното Общо събрание. Миналия четвъртък той продаде осем милиона акции от компанията си Knorr-Bremse. За какво би искал да използва постъпленията от около 700 милиона евро не е ясно.

В същото време във финансовите среди се съобщава, че Тийле действа съгласувано „с голям американски инвеститор". Не се знае за кого става дума. Във всеки случай Lufthansa се подготвя за най-лошото. Представители на концерна и на политическите партии посочват, че като най-голям акционер Тийле може и да е заинтересуван от възможността за несъстоятелност. Но вече се очертават три сценария.

Първо, предприемачът би могъл да се съгласи на увеличение на капитала, държавата ще вземе 20-процентов дял, а Lufthansa ще има достъп до девет милиарда евро. Спасителният пакет щеше да бъде приет. Все още не е ясно как това може да се реши законно, ако действително в понеделник бъдат договорени подобрения.

Формално това променя „предмета”, който се поставя на гласуване. Акционерите едва ли ще имат време да анализират новата ситуация. Това може да наложи отлагане на общото събрание. Или пакетът ще се представи за гласуване на акционерите с бележката, че „подобрения“ могат да бъдат предприети на по-късен етап, но в никакъв случай при влошаване на условията.

Възможно е също така Тийле да се въздържи при гласуването. Тогава гласовете му няма да бъдат преброени, и така пакетът ще бъде одобрен. Тийле от своя страна би изразил по този начин критиките си към държавното участие. Неговото въздържане би могло да бъде полезно, ако по-късно възнамерява да заведе съдебно дело, за да получи по-добри условия за пакета за помощ или компенсация за съществуващите акционери.

Последна актуализация: 07:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още