Китай отдавна е важна дестинация за американските компании. През второто тримесечие азиатската страна се превърна в убежище за тях, тъй като възстановяването на потребителското търсене там им помогна да преодолеят спада на продажбите в САЩ, пише Wall Street Journal в свой анализ.
В сезона на отчетите ръководители на някои от най-известните американски компании сигнализираха, че благодарение на Китай са преодолели част от спадовете през тежкото второ тримесечие.
Китайските продажби на дребно се възстановиха по-силно през периода от април до юни, отколкото анализаторите очакваха, като се понижиха само с 3,9% на годишна база. Спадът им през първото тримесечие беше в размер на 19%, тъй като страната тогава въведе мерките срещу разпространението на коронавируса. За сравнение - продажбите на дребно в САЩ се понижават с 8,1% на годишна база през трите месеца от април до юни.
Въпреки нарастващите политически напрежения между Вашингтон и Пекин американските компании отчитат слаби спадове сред китайските си потребители, което им дава възможност да се възползват от икономическото възстановяване в Китай.
Пропастта между Китай и останалия свят е най-отличителна в луксозния сектор. Въпреки че приходите на LVMH се понижават с 38% на годишна база през второто тримесечие, тези в Китай се покачват с 65%. Kering, собственикът на Gucci, отчете подобни резултати - продажбите за тримесечието на луксозните му брандове се свиват с 43% на годишна база, но се повишават с над 40% в Китай.
Тъй като вирусът до голяма степен е под контрол в Китай, много анализатори очакват продажбите на дребно да се върнат към годишен растеж през третото тримесечие, въпреки че САЩ и други западни държави все още се борят да овладеят новите огнища на коронавируса и да отворят напълно икономиките си.
Потреблението в Китай се възстановява, но пред страната има още редица предизвикателства. Процентът на безработица, който нарасна до рекордно високо ниво по-рано тази година, се понижава, но създадените нови работни места са главно нископлатени и не повишават доходите на домакинствата, твърди анализатор на EIU. Според експерта щетите за доходите вероятно ще натежат дългосрочно на търсенето в някои потребителски сегменти.
В допъпълнение три потребителски категории остават на негативна територия през юни спрямо същия месец година по-рано - ресторантите и заведенията, автомобилният сектор и дрехите и обувки.
Starbucks Corp. претърпя спад от 19% на продажбите си в Китай през второто тримесечие спрямо предходния период, като в глобален мащаб приходите на веригата за кафе се свиват с 38%. Главният изпълнителен директор на компанията Кевин Джонсън заяви, че е оптимистичен, че Starbucks ще възстанови значително продажбите си в Китай до края на 2020 г.
McDonald's избра по-умерен тон относно перспективите пред възстановяването в Китай. „В Китай, където ранните признаци предполагат солидно възстановяване, темпът ни на подобрение се забавя, тъй като клиентите остават предпазливи към социалните дейности“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Крис Кемпчински, който предположи, че тенденцията може да остане валидна и през следващата година. Глобалните приходи на McDonald’s намаляват с 24% през второто тримесечие на годишна база, като компанията не представя резултати за Китай.
Какво предстои на ресторантите в Китай според анализаторите? Може да разберете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни