Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Преходът на автомобилните концерни към електрическата мобилност набира скорост

General Motors и технологични гиганти като Sony разкриват планове за разработка на електромобили, докато търсенето на такива коли продължава да расте

Преходът на автомобилните концерни към електрическата мобилност набира скорост

Снимка: Bloomberg L.P.

Американският (бивш) пазарен лидер General Motors Co. представи своя електрически Chevy Silverado; марката Chrysler обяви, че ще електрифицира всички свои продукти до 2028 г., а японската Sony Group Corp. вече се включи в електромобилната надпревара, създавайки звено за разработки на електрически коли.

Новините за превозните средства с батерии доминираха по време на технологичното изложение CES в Лас Вегас, поредният признак, че инерцията около електромобилите продължава да набира скорост както в автомобилната индустрия, така и в други сектори, макар в шоурумите промяната все още е едва забележима, пише Wall Street Journal. 

Още по темата

Автомобилните компании наливат сериозни суми в развитието на електрическите превозни средства и в изграждането на фабрики за батерии, инвестиции, стимулирани от по-строгите правила за емисиите и космическото нарастване на пазарната капитализация на Tesla Inc.

Преходът към електрическа мобилност също така разпалва нови съперничества в автомобилния бизнес, като същевременно засилва по-старите. Очаква се конкуренцията да бъде особено ожесточена на пазара за електрически пикапи.

„Не се заблуждавайте – това е движение“, посочва главният изпълнителен директор на GM Мари Бара в сряда по време на виртуална презентация, свързана с CES. Тя изброи около 10 електрически модела, които ще бъдат пуснати в продажба до две години от нейната компания.

GM също така представи изцяло електрическа версия на своя най-продаван пикап Silverado, дългоочакван дебют, който се случва на фона на шумотевицата около реализирането на F-150 Lightning на Ford Motor Co.

GM заяви, че електрическият Silverado ще има повече високотехнологични функции и по-сериозен пробег – от около 400 мили – в сравнение с пикапа на Ford.

F-150 Lightning обаче се очаква да взриви първи пазара. Превозното средство трябва да бъде пуснато в продажба в ограничени количества тази пролет, около година преди очаквания дебют на Silverado. Това помогна на акциите на Ford да поскъпнат с близо 12% по време на търговията във вторник (4 януари), след като компанията заяви, че ще удвои планирания производствен капацитет за своя флагман.

Тази новина, както и други скорошни решения на Ford относно електрическите превозни средства, помогнаха за нарастването на пазарната оценка на производителя през последната седмица, като сега тя е по-голяма от капитализацията на GM, нещо, което не се е случвало от 2016 г.

Ръководителите на GM и Ford следят отблизо действията на конкурента, особено на пазара на пикапи, където компаниите водят дългогодишна битка, включваща скъпи рекламни кампании. Тези пикапи с висока цена и висок марж са основните “виновници” за печалбата на компаниите.

Най-големите автомобилни концерни в Детройт сега трябва да се борят и с новите имена на пазара като Rivian Automotive Inc., която пусна в продажба електрически пикап през есента, изпреварвайки GM и Ford.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви по време на срещата на Съвета на главните изпълнителни директори на The Wall Street Journal миналия месец, че футуристично изглеждащият Cybertruck на неговата компания ще бъде произведен в голям обем през 2023 г. и ще бъде “най-добрият продукт на Tesla”.

Други традиционни автомобилни компании също увеличават своите залози за електромобилите.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

2
 
1
 
9
aldy до: evlogi
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Преди стотина години електрокарите са били преобладаващите коли - около 60%. Как и защо изчезнаха, някой не се ли запитва? Тези причини са налице и сега, но явно коронабесието премина в "зеленобесие". И ще е до време.
2
 
3
 
8
преди 3 месеца
Чудесно ще е ,ако успеят, градовете ще са много по-чисти и тихи, но засега аз съм малко със смесени чувства,Пробегът им продължава да е доста кекав,цифрите,от около 400-500 км,които се рекламират, са пробег по среден цикъл, но за съжаление в живота нещата рядко са в среден цикъл, и ако карате в града всичко е тип топ, но ако ви се наложи да тръгнете към единадесет сутринта да речем от Пловдив за Бургас по магистрала Тракия, ще е късмет, ако успеете да се доберете до крайната точка.При движение с над 120 км/ч пробегът спада с 30-40, до 50% при някои модели.Ако недай си боже е и зима и е минус 7- 8 градуса нещата съвсем ще се сговнят
3
 
0
 
7
ing5rov до: Momchil_Matev
преди 3 месеца
инвесторчето отдавна не е медия от която да се информираш ...сега е платен високоговорител.
4
 
3
 
6
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
А останалите лузита отдолу, споко бе и вие се возите на ел.автомобили - тролеи и трамваи, ако сте граждани. Тесла и дригите ел.коли - само на картинка. Разрешавам ви и да мърморите, когато зяпате завистливо някой паркиран ел.автомобил, бързайки да не изпуснете промоцията в Лидл.
3
 
3
 
5
Dr. Vatnikov до: Императорът
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
На тебе кво ти дреме бе, малки застраховкопродавачо, нали си ходиш на работа с рейса. Остави ги тия работи на тия, дето караме коли. Ти си ходи да рекламираш умрелите руски акцийки по ФБ групите с надежда, че някой ден от някоя кремълска организацийка ще те забележат и ще те назначат на щат.

Още от Анализи
На твърдотелните батерии им предстои дълъг път до пазара