Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Емил Димитров: Малките бензиностанции не искат да бъдат легални

Стига сте рекетирали премиера, заяви депутатът към недоволните търговци с горива на дребно

Емил Димитров: Малките бензиностанции не искат да бъдат легални

Снимка: Pixabay

Малките бензиностанции не искат да бъдат легални, не искат да бъдат регистрирани и следени. Вече 20 години се борят да останат в сивия сектор и определено им се получава. Това коментира в ефира на Българска национална телевизия (БНТ) депутатът Емил Димитров – Ревизоро от „Обединени патриоти“, който е и основният вносител на спорния секторен Закон за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и нефтени продукти.

Той нарече митове и легенди „теориите“, които циркулират в публичното пространство относно новия закон.
Димитров е категоричен, че промените целят единствено шофьорите и цистерните им да бъдат регистрирани, а от бензиностанциите единственото изискване е да декларират обезпечение на стойност 20 хил. лв. Това ще им струва едни 300 лв., обясни Димитров.

„Посочете ми за коя работеща и печелеща фирма 300 лв. са проблем. Нека предоставят гаранции и ще бъдат вписани легално в регистрите. Те не желаят. За тях дори няма изисквания за складов капацитет, защото те не са търговци на едро“, каза депутатът.

Още по темата

"Искаме да се спазва законът за автомобилните превози и всеки камион да има удостоверение, че е годен да превозва опасни товари и да има застраховки, както е в цяла Европа", каза още Димитров. 

Той разясни, че правилата, разписани в закона, засягат единствено търговците на едро, които съхраняват голямо количество гориво. За тях текстовете предвиждат обезпечение от 3 млн. лв. и считам, че е съвсем нормално и логично, каза Димитров.

„Всички, които искат да работят, но да не бъдат вписани никъде, си е техен проблем. И между другото - стига са рекетирали премиера със стачки, защото сезонът на стачките свършва след 10 дни, когато изтича и българското председателство на Съвета на ЕС. Всичките лъжи, които изнесоха хората, всичките камиони, които се разкарват с всякакви надписи, а половината от тях нямат регистрация в ДАИ - нека бъдат така добри да престанат, защото просто ще свърши европредседателството. И тогава ще дойдат на масата, ще седнат и ще кажат: добре, ние сме съгласни с нивомерни системи. Ми, да си ги бяхте сложили преди 10 години“, каза още депутатът. 

Той припомни, че дори автоматите за кафе са свързани с Националната агенция за приходите (НАП). Защо трябва да позволяваме да се правят далавери с горива, попита още Емил Димитров. Според него новият закон не поставя никакви ограничения пред бранша, а всеки може да регистрира колкото бензиноколонки иска.

Той си позволи да отправи и критика към финансовия министър Владислав Горанов, който „очевидно не се справя с ограничаването на корупцията“ и е склонил земеделските производители да бъдат извадени от обхвата на закона.
Според Емил Димитров в момента сме свидетели на институционално бягство от отговорност с борбата със сивия сектор.

Той е категоричен, че новият норматив не може да бъде причина за повишаване на цените за крайните потребители, както твърдят представители на малките и средни бензиностанции.

Депутатът обясни още, че се съобразил с исканията на транспортни фирми, и компании, които се занимават с рециклиране на отпадъци и ще внесе още днес промените. В 14.30 ч. в парламента ресорната бюджетна комисия ще разгледа на второ четене законопроекта, който вече бе подкрепен на първо четене. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Министерството на финансите продаде нов дълг за 200 млн. лева