Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Защо Volkswagen предпочете Турция?

Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на германския автомобилен производител, посочи доц. Косьо Стойчев

Защо Volkswagen предпочете Турция?

Снимка: Ройтерс

Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода. Поради тази причина компанията избира страна, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб. Това обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Св. Климент Охридски".

Още по темата

„На територията на Турция отдавна има автомобилостроене. Тя е доказала способността си да бъде страна, в която може да се произвеждат автомобили, посочи той и отбеляза, че е успех изобщо държавата ни да се коментира като локализационен избор. – България може и трябва да произвежда автомобили, въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка, или не трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили.“

Според Косьо Стойчев в нашата страна вече има подобрения за инвеститорите, но може да се направят още, за да се печелят подобни инвестиции. “Част от тях са свързани със запазването на големи територии, които компактно да отговарят на условията за привличането на такъв голям производител, както и намирането на механизъм с много сериозни държавни гаранции за покупката на произвежданите автомобили”, каза доц.  Стойчев.

Той препоръча страната ни да се подготви административно “малко по-сериозно”.

“Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено количество население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод“, категоричен е експертът и напомни, че в момента сме в ситуация, в която работната ръка мигрира от фирма на фирма, а българското образование вече изцяло е ориентирано към хуманитаристиката.

Какво още каза доц. Стойчев вижте във видео материала.

гледано: 6162   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
4 гласа

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (14)

   1| 2    
4
 
7
 
14
преди 1 година
Защо избраха Турция ли?
Защото от много отдавна на немците са им известни мутренските номера в България независимо кои политически пионки управляват страната.
0
 
2
 
13
преди 1 година
Няма профилна снимка
Преди да нарочим лошия ЕС за виновен, замислете се колко завода отвориха точно защото сме част от ЕС. Не забравяйте, че Турция има специално споразумение за безмитна търговия с ЕС.
1
 
5
 
12
преди 1 година
Няма профилна снимка
Да не забравяме, че България вече изхвърли два световни производителя на коли - Рено и Ровър.
2
 
8
 
11
преди 1 година
Има нещо шизофренично в Европа - от една страна налагаш санкции на Турция, защото рови газта в шелфа на Кипър, а от друга - инвестираш 1 млрд. в нов завод там. Налагаш санкции на Русия, заради Крим, но строиш Северен поток и се правиш, че не забелязваш квази-войните по границите на съседите
5
 
3
 
10
zelka007 до: Вся власть Советам!
преди 1 година
Няма профилна снимка
деу не са отваряли завод в румъния . в крайова фабриката си е такава от 1976 . деу купиха от румънското правителство участие , достроиха фабрика за двигатели и скоростни кутии . онези тико и есперо дето ставаха на купчина ръжда за няколко години са от там . при условие че правителството държи 49% от завода могат да не плащат колкото си искат данъци :))) . справка кремиковци , химко , тец марица изток 2 и прочие . та , там завода е бил за 200х коли на година и около 300х двигателя . докато деу го управляват никога не са продавали повече от 25х на година . историята на деу ти е известна предполагам , да не влизам в детайли :))) . форд го приватизират на 70% мисля че беше през 2008 и лека полека са го вдигнали на крака . инвестирали са над $1млрд , модернизиране и оправяне на поточни линии и организиране на доставките , увеличаване на капацитета на 300х за година . в момента произвеждат форд конект(пикапчето) , форд екоспорт(паркетно сувче) , форд пума - отворих да видя , не знах точно какви фордове правят :))) ... за по-миналата година са произвели 41х форда , за миналата 120х , за тази се надяват за 140х. , дори не е натоварен наполовина .

да , правителствата помагат по малко с разни неща , но не е безгранично това . или си могат да произвеждат и да плащат данъци , справка форд , или не могат - справка деу :))) . в БГ има сигурно са повече от 50 вече , големи производтели на авточасти и компоненти и се увеличават . въпрос на политика е малко и на време да имаме и тук производство на цял автомобил . не стана с vw , здраве да е ... не са само те :))) . тесла също търсят да строят завод в европа :)))

"Всички тези практики са забранени в ЕС. Докато България е член, завод за автомобили няма да има. Чиста логика!"
-------------------------------------------------
голяма част от фабриките дето се навъдиха за авточасти и компоненти са през последните 3 петилетки , сам си отговори на твърденията в последното ти изречение . и си свободен да напуснеш държавата и ЕС ако нещо не ти харесва , никой не държим насила тук :)))

Още от Bloomberg TV
Ще има ли нови злоупотреби с пари от Европа за земеделие?