България има големи шансове да привлече завода на германския производител на автомобили Volkswagen заради силните си традиции в инженерното образование. Това мнение изказа проф. Георги Михов, ректор на Техническия университет, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Годишно в България инженерни специалности завършват по около 250 човека - това е достатъчно за един гигант като Volkswagen. Разбира се, ще са необходими квалификации и преквалификации, все по-често се говори и за дуалното обучение“, каза гостът.
Според него у нас вече има осъзнатост, че образованието няма как да просъществува без тясна връзка с бизнеса.
„Имаме необходимите кадри, имаме необходимата материална база, която ще се обогати и осъвремени... Бихме могли изцяло да се преорганизираме така, че да задоволим изискванията дори на клиент като Volkswagen“.
Гостът даде и няколко примера за успешно сътрудничество между образованието и бизнеса, сред които са провеждането на ежегодни събития, които срещат студентите с техни бъдещи работодатели, както и насочването на стипендии от страна на бизнеса към студенти.
Днес във Волфсбург заседава Надзорният съвет на директорите на концерна, за да обсъди сътрудничеството с Ford. Според наблюдатели обаче днес може да бъде взето решение и за фабриката, за да се избегне лятната пауза, когато заводът във Волфсбург минава профилактика, а част от директорите са в почивка.
Вижте видео материал с целия разговор.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 6 години Какво друго ще каже ректорът, пък и всеки преподавател??!!Нали и Борисов ги покани, като (ДАМУ СЕ ЧУДИ ЧОВЕК на самочувствието или простотията да не разбира, че вече държава няма, благодарение на него). Борисов ги покани по негов си обичай и защото тук била евтина работната сила. АНАДЪМО???!!! Дори и да има хора пак ще работят за жълти стотинки. Ще им разкриват личните санни, миналата година по това време беше разбит бизнес регистъра, чуми, герберски прас4ета, безпросветност и безочие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години СТИГА глупости!!!!!!!!Избери КРЕД...МО!!!!! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Какви читави кадри са останали в БГ???В момента участвам в довършването на модерна нова преса Schuler в завода на Daimler в Sindelfingen. Българските кадри, които България можела да осигури отдавна си работят в Германия и няма начин да се върнат в родината си докато не измре това измислено поколение бездарни работодатели създадено чрез раздаването на куфарчета пари откраднати от хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Разбира се, че България може да осигури достатъчно кадри за завода, само не мога да разбера защо Volkswagen постоянно отлагат решението си. Да решеват вече и да идват в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар