IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Разнообразни продукти и атрактивни промоции привличат посетителите в моловете

Нараства значението на категория "Мода" за добрия търговски микс, сочи проучване на Colliers International и Gfk

18:51 | 05.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Разнообразието от продукти и атрактивните промоции са основни фактори, които привличат посетители в търговските центрове, а от събитията най-привлекателни са дегустациите на храна и напитки. Това показва съвместно проучване на нагласите към модерните търговски центрове в София на консултантската компания Colliers International и Gfk, проведено в края на 2017 г.

Целта му е била да се анализират промените във вижданията на три основни таргет групи – посетители, търговци и собственици, спрямо предходното проучване, проведено през 2015 г. В проучването са участвали 700 посетители, 72 търговци и 20 собственици.

То установило още, че сред важните отличителни характеристики на търговските центрове са удобната локация, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера.

Един от интересните нови моменти в проучването е, че категория „Мода“ е с нараснало значение за добрия търговски микс в моловете. Това е свързано и с факта, че за посетителите е станало по-важно да следват последните модни тенденции, отбелязват от Colliers International. Клиентите проявяват готовност да инвестират повече в спортно облекло и аксесоари, както и в парфюмерия и козметика, в сравнение с преди две години, отбелязва консултантската компания.

Друго любопитно развитие, е че популярността на гледането на телевизия намалява, въпреки че продължава да е сред предпочитаните занимания през свободното време.

Най-предпочитаните категории продукти са „Мода“ и „Подаръци“. Любимите марки на посетителите в категория „Мода“ остават, както и през 2015 г., H&M, Zara и LC Waikiki. Сред мъжете, участвали в проучването, Andrews е най-харесваната марка, докато при жените на водещи позиции са Zara и Mango. От ключово значение за потребителите е наличието на любезен и отзивчив персонал в магазините, сочи още проучването.

Свободното си време посетителите на търговски центрове прекарват в интернет или пред телевизора, на трето място са разходките извън дома, а четенето на книги се класира на четвърта позиция. Те посещават молове средно веднъж на седмица, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца. Предпочитаните от жените телевизионни канали са Nova TV и Fox Life, а от мъжете - БНТ 1, BTV Action и Diema. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още