Посетителите на търговски центрове, които включват и хранене по време на посещението си, правят средно с 25% повече покупки, показват резултатите от проучване на компанията за данни Coniq, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.
Посетителите на молове, които се хранят там, прекарват и средно с 12% повече време в обектите, което се равнява на около 35 минути, в сравнение с купувачите, които не се хранят там, сочат още данните.
Компанията е проучила над 700 хил. трансакции в търговски центрове в девет европейски държави в периода октомври 2015 г. - ноември 2017 г. Резултатите показват, че се засилва апетитът за комбиниране на търговията на дребно и свободното време в съвременните търговски центрове.
Собствениците на търговски центрове вече си дават сметка за предимствата на забавленията в обектите им. Последните проучвания на консултантската компания JLL показват, че водещите търговски центрове ще разпределят за заведения и места за забавления до една пета от площта на моловете към 2025 г. в сравнение с 10-15% към момента.
В доклада на Coniq се посочва, че през последните години купувачите харчат все по-големи суми за храна и изглежда, че тази тенденция ще продължи. Хората от т. нар. поколение Y (родените през 80-те и 90-те години) определено показват предпочитание да харчат повече за преживявания, отколкото за вещи. В резултат на това схемите за търговия по света увеличават площите за развлечения, хобита и почивка.
Много от търговските центрове въвеждат и все повече нови и иновативни оператори и концепции за храни. Такива концепции привличат и нови публики, което подобрява и профила на съответния търговски център.
Експертите посочват, че технологиите ще отключат истинския потенциал за промяна в сектора. Става въпрос за приложения за поръчка и доставка на храна и услуги като Meal Pal. Възможно е дори смартфоните да започнат да предсказват нуждите на собствениците си, като предлага сами места за хранене, ако в съобщение до приятели фигурира думата „гладен“ например.
Онова, което е сигурно обаче е, че операторите в хранителната промишленост имат реална възможност да се възползват от новите типове клиенти и да изменят моделите си на хранене.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни