Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Разходите за гориво и ценовата конкуренция подстригаха печалбата на Lufthansa

Компанията обмисля структура на корпоративния холдинг, за да опрости дейността си, да подобри рентабилността и да върне подкрепата на инвеститорите

Разходите за гориво и ценовата конкуренция подстригаха печалбата на Lufthansa

Снимка: Ройтерс

Германският авиопревозвач Lufthansa обяви, че печалбата му за второто тримесечие на годината се понижава, засегната от ценовата конкуренция по маршрутите на къси разстояния и растящите разходи за гориво, като добави, че затрудненията на европейския пазар ще се задържат поне до края на 2019 г., съобщава Ройтерс.

Коригираната печалба на компанията преди лихви и данъци се понижава до 754 млн. евро (839,73 млн. долара), в сравнение с регистрираните 1 млрд. евро година по-рано. 

Още по темата

„Печалбата ни е повлияна от последиците от силната конкуренция в Европа и значителните свръхкапацитети, особено по маршрутите ни на къси разстояния извън Германия и Австрия“, споделя Улрик Свенсон, главен финансов директор в авиокомпанията.

Според него Lufthansa е реагирала чрез допълнително намаляване на разходите и повишаване на гъвкавостта. Свенсон добавя, че се надява планът за Eurowings, обявен през юни, ще помогне на дъщерната нискотарифна компания да си осигури устойчива печалба.

През юни Lufthansa заяви, че Eurowings ще се стреми да намали разходите с 15 на сто през следващите три години и ще се съсредоточи върху полетите на къси разстояние като част от плана за връщане към печалба, който ще приключи през 2021 г.

В понеделник Ryanair отчете 21% спад на печалбата за тримесечието, тъй като ценовите войни на някои европейски пазари са довели до намаляване на цените на билетите. Но през миналата седмица Wizz Air повиши прогнозите си за растеж на капацитета през цялата година след силен старт на своята финансова година.

Lufthansa запази своите насоки за 2019 г., като през юни намали прогнозата си за целогодишна печалба поради по-ниските цени и по-високите разходи за гориво, засилвайки ефекта от загубите на Eurowings.

Разходите за гориво са с 255 млн. евро по-високи през второто тримесечие, отколкото през предходната година, посочват от германския авиопревозвач.

Междувременно германският всекидневник Handelsblatt съобщи в понеделник, че Lufthansa обмисля да приеме структура на корпоративен холдинг, за да опрости дейността си, да подобри рентабилността и да върне подкрепата на инвеститорите.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 година
Ами така ще е като си нямат самолети само на ток или собствени петролни кладенци.

Още от Европа
Великобритания е пред "повратна точка" в борбата с коронавируса