След голямата загуба през първото тримесечие германската авиокомпания Lufthansa очаква отслабване на ценовата конкуренция на европейския авиационен пазар. Ценовият натиск, породен от свръхкапацитета в Европа, е натежал силно върху резултатите от януари до март, заяви финансовият директор Улрик Свенсон, цитиран от DPA. „Въпреки това сме уверени, че приходите на нашите единици ще се повишат отново през второто тримесечие".
Предпоставка за това са силните резервации за следващите месеци. По-високите разходи за гориво обаче са направили сезонно най-слабото тримесечие дори по-слабо от обичайното. Въпреки ръста на продажбите от 3% до 7,9 млрд. евро е отчетена нетна загуба от 342 милиона евро след загуба в размер на 39 млн. евро през предходната година.
Сега Lufthansa очаква по-голямо увеличение на разходите за керосина със 700 млн. евро до около 6,8 млрд. евро за годината като цяло и по този начин - с 50 млн. евро повече от преди година. Въпреки слабия старт на годината компанията потвърди целта си за оперативен марж на печалбата в диапазона между 6,5 до 8,0 процента, който съответства на 2,4 до 3,0 милиарда евро след 2,8 млрд. евро коригирана печалба преди лихви и данъци.
Перспективата може да даде увереност на инвеститорите, след като пазарът вече преработи предварително обявеното в средата на април увеличение на оперативната загуба, пояснява пред германския Handelsblatt анализаторът на авиационната индустрия от Bernstein Research Даниел Рьоска.
От ценовата война в Европа страда преди всичко нискотарифната дъщерна компания Eurowings. През миналата година тя генерираше една пета от приходите на мрежата Lufthansa, Swiss и Austrian Airlines, но представлява три четвърти от общата оперативна загуба от 336 млн. евро.
В резултат на това след силната експанзия през 2018 г. през лятото на тази година полетите на Eurowings няма да се увеличат, след като първоначално беше планиран ръст от два процента. В резултат на това всички авиокомпании под шапката на Lufthansa комбинирано ще предлагат малко под два процента повече полети, отколкото през миналата година.
Така листнатата на Dax компания засилва растежа си повече от другите авиокомпании, за да смекчи ценовия натиск. За пазара в Европа Lufthansa очаква четири процента повече оферти след деветте процента през последното тримесечие на 2018 година.
Междувременно най-голямата европейска авиокомпания не очаква намаляване на разходите по отношение на анулиранията и закъсненията на полетите. Те са се увеличили през миналата година със 70% до 518 млн. евро поради затруднения в инфраструктурата и преходни проблеми в Eurowings след придобиването на дял от Air Berlin.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?