Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Аpple затваря всички свои магазини извън Китай

Най-ефективният начин да се сведе до минимум рискът от предаване на вируса е да се намали плътността, твърди Тим Кук

Аpple затваря всички свои магазини извън Китай

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Apple Inc. ще затвори всички свои магазини за търговия на дребно извън Китай, драматичен пример за това как компаниите свиват своята бизнес дейност, за да забавят разпространението на коронавируса сред своите служители и клиенти.

Apple заяви, че магазините ще бъдат затворени до 27 март в светлината на влошаващото се разпространение на вируса, който според данни на университета Джон Хопкинс е убил 5429 и е заразил 145 369 души, пише Wall Street Journal.

Още по темата


Заплатите на почасовите служители ще продължават да се изплащат, а служителите в цялата компания ще могат да работят дистанционно, ако работните им места позволяват това, каза главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук в съобщение, публикувано на уебсайта на компанията.

„Най-ефективният начин да се сведе до минимум рискът от предаване на вируса, е да се намали гъстотата и да се увеличи максимално социалното разстояние“, каза той.

Магазините на компанията в района на „Велик Китай“ (континентален Китай, Хонконг, Макау и Тайван), затворени по-рано, бяха отворени в събота, подчертавайки как центърът на епидемията се е изместил към Европа и САЩ, а Китай съобщи за 11 нови инфекции и 13 нови смъртни случаи за петък.

Решението на Apple се случи, след като компанията разкри, че служител от мрежата за търговия на дребно от магазин в Санта Моника е тестван положително за вируса. Служителят, който е информирал компанията в края на тази седмица за диагнозата, не е бил в магазина, тъй като е взел отпуск на 2 март, за да се грижи за болен роднина, съобщиха от компанията.

Приблизително 8% от продажбите на Apple се извършват във физически магазини на дребно, според Loup Ventures, компания за рисков капитал. Технологичният гигант има около 500 магазина за търговия на дребно в целия свят, включително стотици в САЩ, Apple гледа на своите магазини за търговия на дребно като на витрина за продуктите - идея, която бе подкрепена от покойния съосновател Стив Джобс.

Компанията не разкрива продажбите на магазините, но казва, че физическата търговия на дребно, нейният уебсайт и директните продажби са допринесли за 31% от приходите от продажби, възлизащи на 260 млрд. долара през фискалната година, приключила през септември 2019 г.

„Те са достатъчно голям играч, че могат да създадат дискусия за прекъсването на връзката между безопасността на офис работниците и тези, които взаимодействат директно с клиентите“, казва Джийн Мюнстер, дългогодишен анализатор на Apple от Loop Ventures. „Поради това ще видим още затваряне на магазини“, посочи тя.

Microsoft Corp. ще намали операциите в близо 100-те си търговски обекта, заяви Дейвид Портър, корпоративен вицепрезидент на поделението за магазини. Събития ще бъдат отменени, а клиентите вече няма да могат да влизат свободно в обектите, но Microsoft създава станции пред магазините, които ще предлагат продажби и ремонти, които не изискват срещи.

Ходът на Apple е част от по-широкото спиране на бизнес активността в опит да се забави разпространението на новия вирус. Президентът Тръмп забрани влизането на хора с полети от Европа. Фабриките в китайската провинция Хубей, където болестта се появи за първи път, остават до голяма степен затворени. Италия сви търговската дейност в цялата страна. Четирите най-големи круизни линии в света спират плаването до САЩ от месец.

Освен мерките Apple заяви, че е разширила политиките си за отпуски, за да се съобрази с болести, грижа за близки, задължителни карантини и грижи за децата.

През февруари Apple стана първата голяма американска компания, която заяви, че няма да отговори на предишните прогнози поради разпространението на вируса. Apple заяви, че ще изостане от прогнозата си за приходи за между 63 млрд. до 67 млрд. долара за текущото тримесечие.  Преди това технологичният гигант съобщи, че приходите му през тримесечието до декември са се увеличили с 9% до 91,82 милиарда долара, обусловени от продажби на устройства и услуги, свързани с iPhone, като смарт часовници и абонаменти за стрийминг телевизия. Продажбите на iPhone, които представляват повече от половината от приходите, са нараснали с 8% до 55,96 милиарда долара.

Още технологични новини вижте във видеото!

гледано: 2392   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Sony ще пусне два модела PlayStation 5 през ноември