Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Глобиха "Метро" с 15 млн. лева за сравнителна реклама

Проверка на КЗК е започнала след сигнал от "Лидл"

Глобиха "Метро" с 15 млн. лева за сравнителна реклама

Снимка: Pixabay

Санкция от 14,9 млн. лв. е наложена на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД за неразрешена сравнителна реклама от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Глобата достига 2% от общия оборот на търговската верига за 2017 година, съобщи антимонополната комисия.

Преписката е образувана по искане на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД.

Комисията постановява прекратяване на нарушението и разпорежда в едноседмичен срок „Метро“ да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника. 

Още по темата

При проучването КЗК установява, че от 5 март до 25 юни 2018 г. „Метро“ провежда имиджова рекламна кампания, която включва телевизионна, радио, интернет и външна реклама, като част от рекламните послания (видеоклипове и текстове) и към настоящия момент са налични на Facebook страницата и Youtube канала на дружеството.

Комисията приема за неразрешена сравнителна реклама следните сюжети и послания:

„ … Италианската/бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената/веганската …“,

„Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го“,

„Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро.Имаме го“.

Според КЗК с тези реклами се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и практиката му за „тематични седмици“ за определени традиционни кухни.

Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл“ към магазините на „Метро“, е решила КЗК.

В своето становище „Метро“ оспорва всички тези твърдения като погрешни и неоснователни. Търговската верига посочва, че в разглежданата реклама не се идентифицира конкретен конкурент.

„Метро“ изразява резерви за наличието на преки конкуренти отношения с „Лидл“, доколкото е търговец на едро, който прилага специфичния подход „кеш-и-кери“.

Според Метро клипът е насочен към специфична аудитория (като любители готвачи, собственици на заведения за хранене и други, търсещи по-специфични продукти, които обикновено не се намират в повечето супермаркети).

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

1
 
7
 
5
khao до: Sakamano
преди 1 година
Няма профилна снимка
по същата логика, загубите от затварянето пак ще го избият от клиентите :):)
0
 
5
 
4
khao до: Грую Груев
преди 1 година
Няма профилна снимка
ама то наистина няма картел ... било монопол, за картел ти трябват поне двама играчи
10
 
4
 
3
преди 1 година
Каквито и глоби да им наложат, те ще ги платят с пари спечелени от потребителите. Затова вместо глоба - да им затварят магазините за 1 месец. Или за повече месеци. Бас държа, че това ще има много по-голям дисциплиниращ ефект.
0
 
12
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
В САЩ е разрешена и нямат спирка.
1
 
23
 
1
преди 1 година
Това е най-смешното решение на КЗК след забраните на сделките на Нова и Чез. То бива некадърност и слугинаж, но тяхното бие всякакви рекорди. не харесвам Метро и не съм стъпвал там от поне 10 години, обаче подобни мотиви за глоба от такъв размер са меко казано тенденциозни. Ама какво ли се Очудвам, като според КЗК картел на горивата няма, просто случайно съвпадали цените на големите вериги...

Още от Икономика и политика
Едва 8% от фирмите ще се възползват от мярката „60/40“