IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобиха "Метро" с 15 млн. лева за сравнителна реклама

Проверка на КЗК е започнала след сигнал от "Лидл"

16:24 | 04.02.19 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Санкция от 14,9 млн. лв. е наложена на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД за неразрешена сравнителна реклама от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Глобата достига 2% от общия оборот на търговската верига за 2017 година, съобщи антимонополната комисия.

Преписката е образувана по искане на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД.

Комисията постановява прекратяване на нарушението и разпорежда в едноседмичен срок „Метро“ да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника. 

При проучването КЗК установява, че от 5 март до 25 юни 2018 г. „Метро“ провежда имиджова рекламна кампания, която включва телевизионна, радио, интернет и външна реклама, като част от рекламните послания (видеоклипове и текстове) и към настоящия момент са налични на Facebook страницата и Youtube канала на дружеството.

Комисията приема за неразрешена сравнителна реклама следните сюжети и послания:

„ … Италианската/бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената/веганската …“,

„Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го“,

„Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро.Имаме го“.

Според КЗК с тези реклами се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и практиката му за „тематични седмици“ за определени традиционни кухни.

Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл“ към магазините на „Метро“, е решила КЗК.

В своето становище „Метро“ оспорва всички тези твърдения като погрешни и неоснователни. Търговската верига посочва, че в разглежданата реклама не се идентифицира конкретен конкурент.

„Метро“ изразява резерви за наличието на преки конкуренти отношения с „Лидл“, доколкото е търговец на едро, който прилага специфичния подход „кеш-и-кери“.

Според Метро клипът е насочен към специфична аудитория (като любители готвачи, собственици на заведения за хранене и други, търсещи по-специфични продукти, които обикновено не се намират в повечето супермаркети).

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 8 rate down comment 1
khao
преди 5 години
по същата логика, загубите от затварянето пак ще го избият от клиентите :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 0
khao
преди 5 години
ама то наистина няма картел ... било монопол, за картел ти трябват поне двама играчи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 10
Sakamano
преди 5 години
Каквито и глоби да им наложат, те ще ги платят с пари спечелени от потребителите. Затова вместо глоба - да им затварят магазините за 1 месец. Или за повече месеци. Бас държа, че това ще има много по-голям дисциплиниращ ефект.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 0
wladoalex
преди 5 години
В САЩ е разрешена и нямат спирка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 24 rate down comment 1
Грую Груев
преди 5 години
Това е най-смешното решение на КЗК след забраните на сделките на Нова и Чез. То бива некадърност и слугинаж, но тяхното бие всякакви рекорди. не харесвам Метро и не съм стъпвал там от поне 10 години, обаче подобни мотиви за глоба от такъв размер са меко казано тенденциозни. Ама какво ли се Очудвам, като според КЗК картел на горивата няма, просто случайно съвпадали цените на големите вериги...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още