Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Новият портал за електронни услуги на НАП тръгва до средата на 2021 г.

90% от комуникацията с данъчната администрация е онлайн

Новият портал за електронни услуги на НАП тръгва до средата на 2021 г.

Снимка: Pixabay

До средата на 2021 г. Националната агенция за приходите (НАП) ще стартира изцяло нов портал за електронни услуги, който значително ще улесни потребителите при декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски, съобщават оп приходната агенция.

Това става възможно по проект „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи“.

По време на данъчната кампания тази година над 80% от физическите лица са декларирали доходите си онлайн, припомни Росен Бъчваров, директор на дирекция „Комуникации и протокол“ на НАП. Той допълни, че близо 90% от цялата комуникация между приходната агенция и потребителите се извършва по електронен път, като онлайн са разменят над 80 милиона документа годишно. 

Още по темата

„Независимо от факта, че НАП е една от ключовите публични организации в България по отношение на електронните услуги, много неща могат да бъдат подобрени. Ние се интересуваме от мнението на потребителите и в резултат от техни препоръки усъвършенстваме портала и добавяме конкретен набор от нови електронни услуги“, каза Росен Бъчваров.

Новата платформа ще предостави възможност за достъп до услугите на приходната администрация освен с квалифициран електронен подпис (КЕП) и ПИК на НАП, но и с издаден от ЕС КЕП и чрез интеграция със системата за електронна автентикация, поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

Директорът на IT дирекцията на НАП Малина Панайотова допълни, че съществуващите е-услуги ще бъдат в новия портал по такъв начин, че да не се налага потребителите да въвеждат нови данни, да ходят до офис на НАП или да подават допълнителни документи, ако не желаят да разширят обхвата на вече ползваните от тях услуги.

Сред специфичните цели на изпълнявания проект са повишаване качеството и бързината на предоставяните от НАП електронни административни услуги и осигуряването на надеждност, сигурност и непрекъсваемост дейността на ведомството, чрез обновяване на технологичната среда, позволяваща предоставянето на съвременни електронни услуги, базирани на SOA (Service oriented architecture).

Общата стойност на проекта е 2,5 млн. лв., от които 2,1 млн. лв. европейско финансиране и 386 хил. лв. - национално съфинансиране.

 

 

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кантарджиев: Едва ли ще се стигне до затваряне на училища