IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Проверяват се всички търгове в Министерството на туризма за последните 4 години

Стела Балтова ще преговаря с концесионери за по-ниски цени на шезлонгите и чадърите на плажа и за това лято

14:45 | 20.05.21 г.
<p>
	Министърът на туризма Стела Балтова представи приоритетите на ведомството. <em>Снимка: МТ</em></p>

Министърът на туризма Стела Балтова представи приоритетите на ведомството. Снимка: МТ

Възложени са проверки на всички обществени поръчки в периода от 4 май 2017 г. до 12 май 2021 г. Всички концесионни договори също са под мониторинг и ако бъдат открити нарушения, ще бъдат обсъдени. Това заяви служебният министър на туризма Стела Балтова, която представи пред медиите екипа и приоритетите си като ръководител на ведомството, предава БНР.

Възстановяване на жизнеспособността на туристическия сектор в България в условията на извънредна епидемична обстановка и извеждане на туризма като приоритет на служебното правителството - това е мисията на служебния кабинет, представена днес, съобщи пресцентърът на ведомството. 

Приоритетите на служебния министър на туризма са да се подобрят политиките за регулиране на туристическия пазар и администриране на туристическите дейности при запазване на здравето на гостите и работещите в сектора.

По първия приоритет от изключителна важност е да бъде представена България като сигурна, гостоприемна дестинация, използвайки всички комуникационни канали.

Втората цел е да се осигури адекватна, точна, релевантна, необходима за бизнеса и институциите информация. Балтова добави, че трябва да се създадат условия за спокойна и сигурна среда за функциониране на бизнеса.

Необходимо е да започне и активна съвместна работа с българските задгранични представителства, допълни тя. 

Вторият основен приоритет е за развитие на националната туристическа реклама и международното сътрудничество в туризма за насърчаване на туристите да изберат България за своя дестинация. Действията за този кратък период да бъдат използвани за предимно дигитални маркетингови активности, които да бъдат надградени в рамките на бюджета.

Те са предназначени за 18 целеви пазара. Съвсем скоро ще започне и дигитална кампания в социалните медии и google ads на пазари Германия, Великобритания, Полша и Румъния, допълни служебният министър.

В отговор на въпрос Балтова отговори, че в най-кратък срок ще започнат преговори с концесионерите на плажовете, за да се намалят цените на плажните принадлежности. Това ще бъде обвързано с концесионните такси. Тя уточни, че това ще се случи с решение на Министерския съвет и целта е да стане факт до края на месеца.

„Нашата цел и отговорност е това да стане преди започването на активния сезон, който ние очакваме да бъде в началото на месец юни”, каза Стела Балтова. По думите ѝ,въпреки че летният сезон бе открит в началото на май, всички договори не могат да бъдат предоговорени „за един ден” при условие, че предишното правителство не е предприело тази законодателна мярка.

Служебният министър очаква през туристическия сезон 2021 г. да има не повече от 100 процента повишение на туристите спрямо 2020 г., както и не повече от 50 на сто спад спрямо 2019 г.

Пресконференцията бе преди срещата на министър Балтова с представители на туристическия бизнес. На срещата ще бъдат обсъдени и неотложните мерки и действия за устойчивото и спокойното протичане на летния сезон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още