IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И "Смарт органик" гледа към борсата във Франкфурт

Делът на свободно търгуваните акции на компанията ще бъде 3%

20:06 | 03.11.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;smartorganic.com</em></p>

Снимка: smartorganic.com

Ако предлагането на акциите на „Смарт органик“ на БФБ премине успешно, не е изключено в бъдеще дружеството да потърси допълнително финансиране на борсата във Франкфурт. Това заяви основателят на дружеството Яни Драгов, който представи данни за развитието на компанията в онлайн презентация в социалните мрежи.

IPO-то на производителя на Roobar ще е на 11 ноември 2021 г. Ще бъдат предложени 310 000 броя акции и предлагането ще се счита за успешно, ако са записани и платени не по-малко от 200 000 броя. 

Делът на свободно търгуваните акции (фрий-флоут) ще бъде 3%. Яни Драгов се ангажира неговите акции да не падат под 95% от капитала, което изключва придобиване от стратегически инвеститор.

По време на презентацията стана ясно, че се предвижда  защита на миноритарните акционери и  мажоритарният собственик няма да може да вземе еднолично решение за отписване на компанията.

Предлагането на БФБ цели да се придобие германска компания, която продава под утвърден на местния пазар бранд барове и суперхрани, но няма собствено производство. Предвижда се продуктите да бъдат произвеждани в България.

С финансирането от БФБ „Смарт органик“ планира и да  развие проект на стойност около 5 млн. лв. за строеж на нова производствена база със склад в Божурище. Тези планове ще бъдат допълнително финансирани със самоучастие на дружеството от собствени спестявания и банков кредит. Парцелът в  Божурище ще бъде закупен от Национална компания индустриални зони, като проектът ще започне догодина. 

Междувременно компанията строи нова сграда в Княжево в парцела, където сега  произвежда биохрани.

Пазарът на биохрани в Европа расте, а COVID кризата не е засегнала бранша, коментира Яни Драгов.

Той допълни, че 80% от собствената продукция на „Смарт органик“ е за експорт, а компанията е със силен фокус върху процесите на проучване и развитие. Фокусът в бъдеще е върху разработването на храни с висока добавена стойност.

В бранша в момента има процес на консолидация и големите брандове купуват компании. „Имам постоянно такива предложения, не бих си продал компанията“, заяви Драгов.

Той декларира, че ще запази сегашната политика за около 10%  дивидент, който може да се увеличи в следващи години.

Яни Драгов допълни, че следващите пазари, на които биха придобили компании, са Бенелюкс и Франция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още