IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon запази титлата на най-високо оценена марка в света

Microsoft успя да детронира Google от челната тройка

09:30 | 30.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jim Young/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jim Young/Bloomberg

Amazon запази позицията си на най-високо оценена марка в света, като увеличи стойността си с близо една трета до 415,9 млрд. долара спрямо миналата година, сочи класация на консултантската фирма Kantar, публикувана днес и цитирана от CNBC.

Годишният списък BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands подрежда компаниите като комбинира тяхната пазарна капитализация с това доколко достигат до над 3,8 млн. потребители по целия свят.

Apple се нарежда на второ място със стойност 352,2 млрд. долара, последвана от Microsoft с нейните 326,5 млрд. долара. Тази година Microsoft успя да надвие Google и да се окаже на трета позиция в списъка. Този възход отчасти се дължи на засилената употреба на софтуера Microsoft Teams, докато хората работеха от домовете си по време на пандемията, сочи докладът.

Въпреки че новините за коронавирусната пандемия доведоха до борсов срив през март, цената на акциите на онлайн бизнеси като Amazon скочи. В случая бизнесът на Amazon с доставки на стоки се засили значително през април, след като физическите магазини затвориха врати. (Въпреки това отговорът на компанията към кризата е остро критикуван).

„Въпреки че зависимостта на потребителите от доставките до вкъщи по време на пандемията отправи предизвикателство пред логистичните възможности на Amazon, тя също така потвърди силата на Amazon”, посочва Kantar в доклада си.

Alibaba е шеста в BrandZ списъка, а стойността ѝ е оценена на 152,5 млрд. долара, или с 16% нагоре спрямо миналата година, докато стойността на JD.com се е повишила с 24% до 25,5 млрд. долара според Kantar.

“Брандовете, които позволиха на хората да се справят с живота чрез дигитални услуги и да постигнат удобство и комфорт, като цяло увеличиха стойността си или поне се представиха по-добре от другите в своята категория“, гласи докладът.

Марките освен това са по-добре позиционирани да оцелеят тази финансова криза, отколкото бяха през 2008-2008 г., твърди Дейвид Рот, председател на BrandZ. „Компаниите разбират важността на инвестирането в изграждането на бранда и са по-силни и по-устойчиви в резултат на това“, допълва той.

Китайското приложение за видео TikTok е най-високо класиралият се нов участник в списъка с оценка от 16,9 млрд. долара. То се нареди над марки като KFC, Uber и Adidas. Но приложението на ByteDance все още е значително по-малко от конкурентни социални мрежи като Instagram, чиято стойност е 41,5 млрд. долара.

Общата стойност на марките в топ 100 в списъка достига 5 трлн. долара, или с 5,9% повече спрямо миналата година. Преди пандемията тяхната стойност се очакваше да нарасне с 9% според Kantar.

Класацията е поръчана от рекламната група WPP и е съставена от Kantar. За целта са разгледани над 17 хил. марки в 51 държави.

Ето и кои са най-високо оценените марки (млн. долара):

Amazon              415,855                           

Apple                  352,206             

Microsoft             326,544                           

Google                323,601                           

Visa                    186,809                           

Alibaba               152,525                           

Tencent              150,978                           

Facebook           147,190                           

McDonald’s        129,321                           

MasterCard        108,129         

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още