Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Netflix пристъпва смело към гейминга, докато привличането на абонати се забавя

Разхлабването на мерките кара потребителите да прекарват все по-малко време пред телевизорите

Netflix пристъпва смело към гейминга, докато привличането на абонати се забавя

Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg

Netflix обяви, че ще се насочи по-сериозно към сферата на игрите, след като стрийминг услугата прогнозира слаб ръст на броя на абонатите си, предвид нарастващата конкуренция и вдигането на ограниченията заради Covid-19, които държат хората у дома, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията се движеха около 531,10 долара по време на следборсовата търговия във вторник.

Netflix преживява рязко забавяне на броя на новите клиенти след бума от 2020 г., подхранван от факта, че хората си стояха у дома заради пандемията. Netflix отчете, че е загубила 430 хил. абонати в САЩ и Канада през второто тримесечие, а това е едва третият ѝ тримесечен спад за 10 години.

Пионерът във видео стрийминга заяви още, че е в ранен етап на експанзията си в областта на видео игрите. Нейните гейминг предложения ще станат достъпни за абонатите без допълнително заплащане. Първоначално компанията ще се фокусира върху мобилните игри.

Още по темата

„Разглеждаме гейминга като нова категория съдържание за нас, подобно на нашата експанзия в оригиналните филми, анимации и телевизионните предавания“, посочи компанията в тримесечното си писмо до акционерите.

Дългогодишните усилия ще започнат „сравнително слабо“ с игри, обвързани с хитовете на Netflix, коментира главният оперативен директор и главен продуктов директор Грег Питърс във видео интервю след излизането на отчета.

„Знаем, че феновете на тези истории искат да задълбаят повече. Искаме да ги ангажираме допълнително“, посочва Питърс.

Netflix вече има опит с видео игрите с няколко заглавия, свързани със сериали като “Stranger Things” и „The Dark Crystal: Age of Resistance”.

Някои анализатори твърдят, че компанията, която доминира във видео стрийминга, трябва да намери нови начини за подкрепи абонаментите си след години на бързо разрастване. Според eMarketer делът на Netflix от американските приходи от абонаменти за видео стрийминг ще се свие до 30,8% до края на 2021 г., спрямо близо 50% през 2018 г.

Единият главен изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс заяви, че продажбите на гейминга и други начинания като подкастите и мърчъндайза ще бъдат „подкрепящи елементи“, които ще помагат за привличане и задържане на клиенти в основния бизнес със стрийминга на видео.

Компанията прогнозира, че ще добави 3,5 млн. абонати от юли до септември. Wall Street очаква 5,5 млн. по данни на Refinitiv.

През тъкмо приключилото тримесечие Netflix е добавила 1,54 млн. клиенти, изпреварвайки средната прогноза за 1,04 млн. Общият брой на абонатите пък е достигнал 209 млн. към края на юни. Преди година компанията привлече 10,1 млн. абонати за второто тримесечие.

Тази година Netflix усеща влиянието на Covid-19 върху телевизионните продукции, което остави компанията с по-малко ново съдържание. Същевременно Disney+ на Walt Disney, HBO Max на AT&T и други услуги привличат абонати, а летните блокбъстъри започнаха да се връщат в кината.

Разхлабването на ограниченията заради пандемията също така накара хората да излизат повече навън и да прекарват повече време далеч от телевизорите си.

Печалбата на Netflix за периода от април до юни е достигнала 2,97 долара на акция, под средната прогноза за 3,16 долара на акция.

Компанията обещава силни заглавия за втората половина на 2021 г., включително нови сезони на „You”, “Money Heist” и “The Witcher”.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Alibaba повтаря сценария на Amazon