IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sony изненада с рекордна оперативна печалба

Силното търсене на имидж сензори помогна на компанията да се справи със забавянето на гейминг бизнеса

10:32 | 31.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Японската технологична компания Sony изненада приятно пазара, като отчете рекордна оперативна печалба за първото тримесечие въпреки забавянето на гейминг бизнеса. Резултатите на дружеството бяха насърчени от силното търсене на камери за смартфони с няколко обектива, което увеличи продажбите на сензори за тях, предава Ройтерс.

Sony се възползва от продажбите на по-мощни смартфони на клиенти като Huawei Technologies, което компенсира слабостта в гейминга, тъй като близо шестгодишната конзола PlayStation 4 се доближава до края на живота си, а разходите за разработката на следващото поколение конзоли растат.

“Продажбите на нашите имидж сензори растат независимо от растежа на пазара на пазара на смартфони” благодарение на въвеждането на камерите с няколко обектива от страна на фирмите производители, както и на по-големите сензори от този вид, коментира главният финансов директор Хироки Тотоки.

“Нашите производствени звена оперират при пълен капацитет”, допълва той.

Производителят на електроника отчете оперативна печалба в размер на 230,93 млрд. йени (2,1 млрд. долара) за тримесечието от април до юни, или с 18,4% повече спрямо година по-рано и надмина консенсусната прогноза за 173,61 млрд. йени, направена от осем анализатори, анкетирани от Refinitiv.

Компанията, която се радва на две поредни години на рекордна печалба, запази прогнозата си за печалбата си за тази фискална година, която завършва през март, за 810 млрд. йени.

Бизнесът с имидж сензори отчете печалба в размер на 49,5 млрд. йени, от 29,1 млрд. йени година по-рано. Сумата се оказа значително над 9,6 млрд. спад в печалбата на гейминг бизнеса, който носи най-голямата част от печалбата.

Но някои анализатори твърдят, че Sony вероятно ще бъде повлияна от случващото се с Huawei, която е неин основен клиент на имидж сензори. През май Вашингтон постави китайската компания в черния си търговски списък. Негативният ефект може да се случи и въпреки че Huawei заяви, че продажбите ѝ на смартфони през първата половина на годината са нараснали с 24%. Jefferies оценява, че Huawei е донесла около 15 до 20% от приходите на Sony от бизнеса с този вид чипове през миналата година.

“Опасенията за свързаните с търговията проблеми остават и през втората половина (на фискалната година)”, обясни Тотоки, допълвайки, че Sony ще следи внимателно ситуацията през тримесечието от юли до септември, за да оцени влиянието върху годишната си печалба.

Даниел Льоб, активистът инвеститор от хедж фонда Third Point, призова Sony да отдели бизнеса си с имидж чипове и да се позиционира като компания за развлечения.

Тотоки заяви, че компанията винаги е отворена за предложения от акционерите, но също така обясни, че бизнесът с чипове е един от стълбовете на стратегията за растеж на компанията.

По думите на Тотоки прогнозата за годишната печалба не обхваща потенциалния нов транш от мита на стоки за 300 млрд. долара, които Вашингтон не е въвел още - мярка, която ще засегне почти целия китайски внос в САЩ. Ако бъде въведен, четвъртият транш ще засегне гейминг конзолите, камерите, аудио устройствата и проектите, обясни той.

Книжата на Sony приключиха търговията почти без промени във вторник преди обявяването на резултатите, докато по-широкият пазар записа 0,4% ръст.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:32 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още