Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

BMW отчете спад на печалбата заради забавянето на продажбите в Китай

Поскъпването на суровините също се е отразило върху постъпленията на германския автомобилен производител

BMW отчете спад на печалбата заради забавянето на продажбите в Китай

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн BMW отчете спад на печалбата за второто тримесечие, след като продажбите на китайския пазар са забавили темп си още преди понижението на вносните мита. Поскъпването на суровините също се е отразило на постъпленията, съобщава Bloomberg.

Печалбата на групата преди лихвите и данъците се е понижила с 6,3% до 2,75 млрд. евро, обяви компанията. Нивото на печалбата успя да надмине прогнозите на Bloomberg за 2,68 млрд. евро.

Спадът в печалбата на BMW е в резултат на по-слабото представяне на производителя на Mercedes-Benz – Daimler AG, която хвърли частично вината върху китайските потребители, които искаха понижаване на цените още преди намаляването на вносните мита. 

Още по темата

„Усилено се подготвяме да посрещнем нуждите на утрешния ден“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер, като добави, че това е още по-важно „във време на различни предизвикателства“.

Вторият по големина производител на луксозни автомобили в света се бори с промените при глобалните търговски бариери. След като Китай обяви, че ще намали вносните мита върху автомобилите от 1 юли, потребителите забавиха закупуването на нови автомобили и поискаха отстъпки в цените.

В същото време BMW се оказа в центъра на разгорялата се търговска война между САЩ и Китай, която доведе до налагане от американска страна на по-високи мита върху вносните автомобили. Това засегна доставките на кросоувъри на германската компания, която беше поразена и от атаката на администрацията на американския президент Доналд Тръмп срещу вноса на европейски автомобили.

Увеличаването на търговското напрежение предизвика главоболие на автомобилните производители, които вече се насочват към скъпите за произвеждане електромобили.

BMW, чийто ръст на продажбите нарасна бавно с 1,8% през първата половина на годината, прогнозира по-силен импулс по време на последните шест месеца от 2018 г. заради новите модели автомобили като кросоувъра X2.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Първото BMW M на ток ще се появи през 2021 г.