Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германската Next.e.Go, която ще прави електромобили край Ловеч, има нов шеф

Ветеранът с над 25 години опит в индустрията Мартин Клайн поема компанията

Германската Next.e.Go, която ще прави електромобили край Ловеч, има нов шеф

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Германският производител на устойчиви градски електрически превозни средства Next.e.GO Mobile SE, който обяви инвестиция за 140 млн. евро за завода си в България, обяви назначаването на Мартин Клайн за нов главен изпълнителен директор в сила от 1 декември. 

Мартин Клайн е ветеран в автомобилната индустрия с над три десетилетия международен опит както от страна на производството на оригинално оборудване (OEM), така и от екосистемата на доставчиците на компоненти. 

Клайн, който е завършил икономика в Бон, е прекарал над 25 години в Daimler AG, където е заемал няколко ръководни позиции с международни отговорности както в Германия, така и в Съединените щати. Също така е ръководил и  доставчици. 

Още по темата

„Иновативните микрофабрики на Next.e.GO и уникалната продуктова платформа, съчетани с невероятно силна иновационна култура, предлагат огромен потенциал. Мартин носи богат опит в изпълнението, за да помогне на екипа да ускори напредъка и растежа. Очаквам с нетърпение да работя с него и лидерския екип, докато се впускаме в следващата глава от пътуването на Next.e.GO“, коментира Али Вествей, председател на борда на Next e.GO Mobile SE, цитиран в прессъобщението.   


Мартин Клайн

„Радвам се да се присъединя към Next.e.GO в толкова вълнуващ момент от историята на компанията. Вярвам, че Next.e.GO е в уникална позиция, за да се възползва от променящата се среда за мобилност, като използва своята иновативна и рентабилна технология. Очаквам с нетърпение да работя с Али и целия екип, за да помогна на компанията да изпълни своята стратегия”, добавя Клайн.

Припомняме, че през лятото Next.e.Go обяви, че ще инвестира 140 млн. евро в завода си в България. Предприятието ще се намира в Ловеч. Планира се заводът да заработи през 2023 г. Ще бъдат разкрити 1000 работни места. Тогавашният служебен министър на икономиката Кирил Петков обясни, че субсидиите на инвеститора, които България ще плати, възлизат на 34 млн. евро, но при достигане на определени цели, а първата част от субсидиите ще се изплати едва при излизането на първия автомобил от предприятието. Втората част се предвижда да се плати при 10 хил. произведени и продадени автомобили, а третата – при 20 хил. коли.

През август компанията получи и сертификат от клас „А" по реда на Закона за насърчаване на инвестициите. Тогава Кирил Петков коментира, че още през тази година се очаква разрешение за строителство на завода за електромобили. По думите му дейностите се движат по-бързо от очакваното, защото според бизнес плана на инвеститора Next.e.Go разрешението се е очаквало в първите месеци на 2022 г. 

Пред Investor.bg през лятото Али Вествей призна, че решението за влизането на компанията в България е взето бързо, тъй като сега за компанията е бил правилният момент за навлизане на пазари. По неговите думи в България стартъпът е срещнал и местни партньори в лицето на „Адвент" на Кирил Домусчиев. Мениджърът не поясни в какво точно се отразява партньорството, но каза, че Домусчиев е и съинвеститор и ще влезе в Борда на директорите. Тyĸaшнaтa бaзa щe ce нaмиpa в зaвoд „Бaлĸaн“ в Лoвeч, coбcтвeнocт нa бpaтятa Kиpил и Гeopги Дoмycчиeви. Πpeз гoдинитe тoй e бил дом на paзлични видoвe пpoизвoдcтвa – oт caмoлeти пpeз мoтoциĸлeти и вeлocипeди дo лeĸи aвтoмoбили.

Електрическият модел E.GO, Life предлага пробег с едно зареждане от 125 км, като цената на превозното средство е 26 560 евро, която в Германия е намалена до 16 990 заради правителствените субсидии.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Инвестицията в Rivian носи 2,8 млрд. долара към тримесечната печалба на Ford