Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Как една компания успя да избегне американските мита върху стомната

Динамиката при аерозолната индустрия илюстрира неравномерното въздействие на митата на Тръмп върху производителите в САЩ и непредвидените последици от политиките ѝ

Как една компания успя да избегне американските мита върху стомната

Снимка: Ройтерс

Един от най-големите американски производители на аерозолни кутии, базираната в Колорадо Ball Metalpack, е освободил 91 от общо 500 работника, откакто президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи 25-процентни мита върху вноса на стомана, която е необходима за производството на аерозолни кутии, увеличавайки значително разходите на дружеството, съобщава Ройтерс.

При главния конкурент DS Containers ситуацията е по-различна. Поддържана от японската Daiwa Can Co, компанията е добавила повече от 80 нови работници в продължение на 18 месеца в двата си завода в Илинойс.

Конкурентите на DS твърдят, че причината за нейния успех е проста – дружеството не плаща мита, което ѝ позволява да вземе бизнеса на своите конкурентни, които са принудени да повишат цените на продуктите си, за да покрият по-големите разходи за материали. 

Още по темата

Американското Министерство на търговията предостави на DS изключение от митата, тъй като компанията използва суровини, специален тип стомана, която не се произвежда в САЩ.

Компаниите, които използват стандартната ламинирана стомана, в това число и Ball Metalpack и Mauser Packaging Solutions, са видели, че техните заявления за освобождаване от ефекта на митата са били отхвърлени или забавени от министерството, след като производителите на стомана са възразили срещу тях, твърдейки, че материалът е достъпен на вътрешния пазар.

Ръководителите на дружествата, които произвеждат аерозолни опаковки посочват от своя страна, че местните производители на стомана не могат да произвеждат достатъчно материал, така че да се покрият техните нужди – продължавайки ги да продължат да внасят, като в същото време заплащат и митата.

Динамиката при аерозолната индустрия илюстрира неравномерното въздействие на митата на Тръмп върху производителите в САЩ и непредвидените последици от политиките, които защитават един сектор или компания от чуждестранната конкуренция за сметка на други, които са засегнати от тежките мита върху вноса.

Тази ситуация също така подчертава силното въздействие на местните производители на стомана върху политиките за налагане на мита, поставени от администрацията на американския президент. Според Ройтерс, решението на Министерството на търговията относно това дали горещо валцуваните листове да бъдат изключени от списъка с мита зависи от това дали големите имена в стоманодобивната индустрия U.S. Steel Corp и Arcelor Mittal USA ще възразят.

Главният изпълнителен директор на DS Бил Смит отхвърли всяко предимство, което притежава компанията му, твърдейки, че материалите, които тя използва, са значително по-скъпи от стандартните, които останалите дружества използват, дори и при наличието на митата.

Бизнесът на DS е нараснал заради иновативния дизайн на нейната двойна кръгла кутия, която може да бъде произведена по-ефективно. Смит също така признава, че компанията отскоро използва и алуминиеви кутии.

„Ние печелим на производствено ниво, не на масата за преговори за цените на стоманата“, споделя още Смит.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от САЩ
Робърт Мълър се готви за маратонско изслушване в две комисии на Конгреса