Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook губи главния си продуктов директор

Крис Кокс е най-високопоставеният лидер, който се оттегля, откакто социалният медиен гигант бе въвлечен в криза през миналата година

Facebook губи главния си продуктов директор

Крис Кокс и Марк Зукърбърг. Двамата са близки приятели. Снимка: Facebook

Един от най-близките довереници на главния изпълнителен директор на Facebook Inc. Марк Зукърбърг напуска онлайн мрежата няколко дни след обявяването на дълбока промяна в стратегията. Наред с другите неща, Крис Кокс допринесе по време на своите 13 години във Facebook за потока с новини (newsfeed), от който все повече потребители се информират в мрежата. Друг високопоставен мениджър също напуска социалната мрежа - Крис Даниелс, който преди по-малко от година пое ръководството на чат услугата WhatsApp след напускането на основателите ѝ, предава Bloomberg.

Крис Кокс е най-високопоставеният лидер, който се оттегля, откакто социалният медиен гигант бе въвлечен в криза през миналата година. Той предприе стъпката след решението на Facebook да интегрира приложенията си по-тясно и да използва повече криптиране, което представлява сериозна промяна спрямо сегашния фокус на компанията върху публичното споделяне.

„Това ще бъде голям проект и ние ще се нуждаем от лидери, които са развълнувани да видят новата посока", каза той в постинг във Facebook. Акциите на компанията понижиха стойността си с близо 2% в разширената търговия след анонса.

Зукърбърг обяви през миналата седмица, че Facebook ще се съсредоточи повече върху комуникацията в криптирани чат услуги и по-строгата защита на личните данни. Обратът повдига много въпроси - включително за бъдещия бизнес модел на Facebook. За момента онлайн мрежата генерира милиарди печалби главно от реклами в новинарския поток.

Кокс е ключов мениджър във Facebook, където работи повече от десетилетие, помагайки за проектирането и пускането на новинарската емисия, а след това се превърна в най-важния продуктов лидер след главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Кокс също така е имал голямо влияние и заслуга за изграждането на културата на компанията, като е ръководил всеки понеделник сутринта обиколката за „добре дошли“ на всеки нов служител.

„От няколко години вече Крис обсъждаше с мен желанието си да прави нещо друго", пише Зукърбърг в публикация в блога си. „Но след 2016 г. и двамата осъзнахме, че имаме твърде много важна работа, за да подобрим продуктите си за обществото, и той остана да ни помогне да работим по тези въпроси и да начертаем новия курс за нашето семейство от приложения". Той ще ми липсва, признава основателят на социалната мрежа.

Кокс е бил обичан в компанията мениджър, известен със своя спокоен стил и застъпването си за продукти, които включват повече съпричастност и емпатия за потребителите. Той ръководеше трансформацията на Facebook в персонализирана информационна платформа, осъществявайки редакционни промени в алгоритъма за новините на компанията.

Следващата ера на продуктовите разработки на Facebook ще бъде драматично различна. Компанията иска потребителите да могат да изпращат информация един към друг във всички основни приложения, които притежава, включително Messenger, Instagram и WhatsApp.

Фокусът върху шифроването - кодирането на съобщения, които дори Facebook няма да може да види, може да помогне за предотвратяване на критиките за неприкосновеността на личния живот, като същевременно генерира нови приходи от области, в които компанията не разполага с опит.

Хавиер Оливън, изпълнителен директор, който е работил с Кокс, ще ръководи интеграцията на приложенията на Facebook, каза Зукърбърг. Досега Оливън бе отговорен за растежа в приложенията на компанията.

Освен това в четвъртък Axios предаде, че PR-директорът на Instagram Кристина Шейк ще напусне компанията. В комуникационния отдел напусканията на мениджъри са сериозни: след като през юни си тръгна главният лобист Елиът Шрейдж, през декември напуснаха и Рейчъл Уейтстойн, а през февруари си тръгнаха Карън Маръни и Деби Фрост. Позицията на Шрейдж пое междувременно бившият британски вицепрмиер и лидер на либералите Ник Клегс.

А миналата година бе пропита със сериозни напускания в компанията – например на шефа на отдела за IT-сигурност Алекс Стамос, главния юрист Колин Стредж, директора по партньорствата Дан Роуз, двамата съоснователи на Instagram Кевин Систром и Майк Кригер, както и съоснователя на Whatsapp Ян Кум. Партньорът му Браян Актън си тръгна още през предишната година. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

3
 
5
 
1
преди 1 седмица
Facebook губи главния си продуктов директор

Трябва ли да носим траурни лентички?

Още от Социални мрежи
Pinterest се присъедини към вълната от предстоящи IPO-та на еднорози