Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Twitter обозначи ретуитнат от Тръмп клип като „манипулирана медия“

Видеото показва Джо Байдън по време на негова реч в Канзас Сити, Мисури, която е била редактирана

Twitter обозначи ретуитнат от Тръмп клип като „манипулирана медия“

Снимка: Andrew Harrer/Bloomberg

Twitter Inc. използва новия си етикет „манипулирана медия“ за първи път за видеоклип на кандидата за президент на демократите Джо Байдън, който беше препубликуван от президента Доналд Тръмп.

Видеото, публикувано в събота от директора на социалните медии в Белия дом Дан Скавино, показва Байдън по време на реч в Канзас Сити, Мисури, в която той каза думите „Извинете. Можем само да преизберем Доналд Тръмп“, предава Ройтерс.

Пълното изречение на Байдън, което беше отрязано в клипа, беше „Извинете. Ние можем да преизберем Доналд Тръмп само ако се ангажираме с този кръг тук. Трябва да бъде положителна кампания, така че се присъединете към нас“.

На 5 март Twitter въведе новата си политика, която етикетира туитове с променени или синтетични носители, като така наречените „deep fake“ новини (новини със силно променено, фалшифицирано съдържание - бел. ред.) или повече ръчно редактирани видеоклипове.

Още по темата

Етикетът дебютира в неделя следобед, но Twitter заяви, че не се появява, когато хората търсят туита или са щракнали върху него, а само когато е видян в т. нар. таймлайн. Говорител на Twitter заяви, че компанията работи по поправяне на проблемите.

В последващ туит Скавино заяви, че „видеото НЕ е манипулирано“, а Джена Елис, старши юридически съветник на президента, написа в Twitter: „Клипът беше точен и представляваше КЛИП от неудобния гаф на Байдън“.

Компаниите за социалните медии са подложени на натиск заради политиката им, която допуска подвеждаща или невярна информация в техните платформи преди президентските избори в САЩ през ноември, в които Байдън и сенаторът Бърни Сандърс се борят да станат кандидат на демократите за отстраняване на републиканския президент Тръмп.

Видеоклипът, който имаше милиони гледания в Twitter, също беше публикуван на Facebook страницата на Скавино, където имаше около 1 млн. гледания.

Кампанията на Байдън сезира Facebook Inc за показване на видеото на неговите платформи без етикети през уикенда.

„Facebook няма да го каже, но това е очевидно за всички, които са проучили тяхното поведение и политики: те се грижат преди всичко за парите и за тази цел са готови да служат като една от най-ефективните медии в света за разпространението на гнусни лъжи“, заяви Грег Шулц, мениджър на кампанията на Байдън.

В понеделник говорител на Facebook заяви, че проверяващите фактите на компанията вече са оценили видеоклипа като „частично неверен“.

„Намаляваме разпространението му и показваме предупредителни етикети с повече контекст за хората, които го виждат, опитват се да го споделят или вече са го направили", каза той. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

3
 
1
 
1
преди 4 месеца
Та не разбрах кое точно са "гнъсни лъжи" - това че мерзавецът брайдън е затънал в корупция за стотици милиарди ли? Наистина ли тоя отпaдък си мисли, че може да победи великият човек?

Единият - продажен като гарова пр0ститутка - жалак политически кариерист и интригант - другият: велик и успял мъж, честен човек, отказал най-големият подкуп в историята - по време на предната си кампания.

Още от Социални мрежи
Голямото социално замитане