IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Line - японското приложение, което се готви да засенчи WhatsApp

Мобилното приложение за изпращане на съобщения се насочва към американския пазар

11:34 | 27.04.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Мобилното приложение Line спечели вниманието на десетки милиони потребители в Япония, комбинирайки възможността за изпращане на съобщения в движение със сладки емотикони, които имат розови бузки и усмихнати личица - като малкия герой Moon.

Но когато услугата започна да се предлага и в Бразилия миналата година, потребителите не откликнаха толкова бурно на образа на Moon, пише Wall Street Journal.

Ето защо Line му придаде малко по-мачовски вид, като го направи не толкова усмихнат, но по-як и добави в речника му изрази, типични за местния жаргон. Скоро след това популярността на героя в страната скочи до небето.
Преобразяването на Moon в Бразилия показа, че Line е сериозен претендент на пазара, заедно с WhatsApp и китайското приложение WeChat, които се борят за доминация на мобилния пазар в САЩ.

Приложенията, които предоставят възможност за пускане на безплатни съобщения през мобилните телефони чрез интернет, вече са привлекли вниманието на стотици милиони фенове по целия свят. Хората ги използват, за да чатят с приятели и да обменят всичко – от снимки до емотикони като Moon. Интернет гиганти като Facebook също не подминаха тяхната популярност. През февруари Марк Зукърбърг обяви, че плаща 19 млрд. долара, за да придобие WhatsApp.

Facebook и другите компании виждат приложенията от този вид като канал за достигане до всичките над 1,5 млрд. потребители на смартфони по света и то в момент, в който хората все по-често използват мобилните си устройства, за да сърфират в интернет. Line вече използва своя канал, за да предложи широка гама от услуги на своите потребители. Освен това показва, че е достатъчно добра в адаптирането към други пазари, на които нито една азиатска компания не е успявала преди.

“Ние виждаме Line като портал към смартфона“, твърди Такеши Идезава, главен оперативен директор на Line, допълвайки, че страни като САЩ са приоритет за компанията.

Извън Азия Line вече стъпи на испанския пазар, където потребителите, засегнати от икономическия спад, все по-силно искат да намалят сметките си за телефон. Миналата година Line договори партньорство с двата най-големи испански футболни клуба, предлагайки емотикони, наречени още стикери, които изобразяват самите футболисти. Line посочва, че вече има 16 млн. регистрирани потребители в Испания – страна с около 24 млн. потребители на смартфони, според данни на ComScore за 2013 г.

По-късно Line се насочи към Латинска Америка, а сега твърди, че има 10 млн. регистрирани потребители в Мексико. Миналия месец компанията започна своята първа голяма рекламна кампания в САЩ по Telemundo, Univision и други мрежи, които предлагат услуги предимно за испаноговорящата публика. Ако всичко върви добре, скоро Line ще се радва на добри резултати в Америка, твърдят от ръководството на компанията.

Line е създадена в Япония през 2011 г. от южнокорейската интернет фирма Naver Corp. Приложението е използвано от тийнейджърите за разговори помежду им, от учителите - за комуникация с родителите, а от службите за спешна помощ – за предупреждаване, ако има природни бедствия. Но Line се намесва в сфери, които от много дълго време са доминирани от гиганти като Google, eBay и Facebook, в това число игри, онлайн продажби, дигитален маркетинг и интернет разговори.

Последна актуализация: 04:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още