IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пандемията насърчи силно резултатите на Alphabet и Microsoft

Онлайн пазаруване, работа от вкъщи, виртуални забавления – двете компании се възползват от кризата

08:41 | 28.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Американските технологични корпорации ще се възползват и през 2021 г. от технологичния отскок, който обществото преживява в резултат на пандемията на коронавируса. Това поне показват резултатите за първото тримесечие на 2021 г., които Microsoft и компанията майка на Google Alphabet представиха във вторник.

Резултатите на Google, показващи отскок в продажбите на реклами, свързани с пътувания и търговия на дребно, предложиха добър преглед на онлайн разходите в пост-пандемичния свят: Бизнесът стимулира дигиталния маркетинг, за да привлече обществото, желаещо да възобнови нещото, наподобяващо нормалния стар живот.

В сравнение със същото тримесечие на миналата година, когато Съединените щати току-що бяха засегнати от пандемията, продажбите на Alphabet са нараснали с 34% до 55,3 млрд. долара между януари и март. Чистата печалба на холдинга нараства до 17,9 млрд. долара, или 26,29 долара за акция спрямо 6,8 млрд. долара, или 9,87 долара за акция година по-рано, предава Bloomberg.

Ограниченията на Covid-19 ограничават пътуванията и излизанията до физически магазини, две ключови области в бизнеса с търсене на Google. Акциите на Alphabet обаче поскъпват с повече от 30% тази година поради оптимизма, че ваксинациите в САЩ ще съживяват тези дейности. Компанията също така напредва в електронната търговия, но все още изостава от конкурента Amazon.com Inc.

Докато повечето големи технологични компании процъфтяваха по време на пандемията, ефективността на Alphabet беше неравномерна. Приходите от реклами в YouTube процъфтяват, когато хората бяха задължени да остават вкъщи, облекчавайки скуката, като гледат видеоклипове онлайн. Бизнесът на Google в областта на изчислителните облаци също се разрасна бързо заради нарастването на търсенето на интернет-базирани услуги от страна на работещи отдалечено служители. Въпреки това онлайн търсачката страда от спад в търговските заявки за неща като полети и хотели.

Сега, след като са направени над 1 милиард ваксини срещу Covid-19 според тракера за ваксините на Bloomberg, потребителите са започнали отново да излизат в ресторанти, магазини и дори ваканционни дестинации - и често взаимодействат с услугите и рекламите на Google, преди да го направят.

Рут Порат, главен финансов директор, казва, че резултатите „отразяват повишената активност на потребителите онлайн и широкообхватния ръст на приходите на рекламодателите“.

По време на конферентен разговор с анализатори Порат поясни, че не е ясно колко „трайна“ ще бъде скорошната промяна в поведението на потребителите, тъй като това ще зависи от глобалния темп на възстановяване от Covid-19.


Рут Порат

Междувременно Бордът на директорите на Alphabet упълномощи компанията да изкупи допълнителни акции от клас С за до 50 млрд. долара. Акциите поскъпнаха с 4,2% в следборсовата сесия търговия, след като затвориха на ниво от 2 290,98 долара в Ню Йорк по-рано във вторник. Това поставя акциите напът към нов рекорд в сряда и оценява компанията на над 1,5 трилиона долара.

Главният изпълнителен директор Сундар Пичай се опитва да разшири концерна отвъд рекламния двигател, който генерира по-голямата част от приходите на Alphabet, като същевременно се бори с регулаторна реакция, която включва три правителствени антитръстови дела, насочени към различни части от бизнеса му в САЩ. Холдингът също така се готви да върне служителите в офисите през септември.


Сундар Пичай

През първото тримесечие търсенето и други свързани бизнеси генерираха продажби в размер на 31,9 млрд. долара. Wall Street очакваше 29,9 милиарда долара.

Приходите от реклами в YouTube нараснаха с 49% до 6 млрд. долара. Анализаторите се бяха настроили за 5,7 милиарда долара. YouTube Shorts, неговият конкурент на TikTok, регистрира 6,5 милиарда ежедневни гледания към март спрямо 3,5 милиарда в края на 2020 година.

Облачното подразделение на компанията, водено от Томас Куриан, привлича корпорации и други големи клиенти в опит да настигне лидерите на пазара Amazon.com Inc. и Microsoft Corp. Приходите от Google Cloud скочиха до 4 млрд. долара, в съответствие с очакванията на Wall Street.

Мениджърите казват, че магазинът Google Play, приходите от реклами на YouTube и потребителският хардуер са основните двигатели на растежа в категорията „Google Other“.

Другите облози на Alphabet, като автономни превозни средства и безпилотни летателни апарати, генерират приходи от 198 млн. долара. Това подразделение загуби 1,15 милиарда долара.

Microsoft също се отчете с добри резултатите

Microsoft Corp. отчете тримесечни продажби и печалба, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите за деветото поредно тримесечие, насърчени от нарастващото търсене на облачни изчисления. Този път инвеститорите обаче не бяха задоволени.

Продажбите за периода, приключил на 31 март, са нараснали до 41,7 милиарда долара, се казва в изявление от вторник на базирания във Вашингтон производител на софтуер. Средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, бе за 41,1 милиарда долара. И все пак прогнозите варират до 41,9 милиарда долара, като някои анализатори и инвеститори казват, че неотдавнашните ръстове на цените на акциите са надули очакванията отвъд консенсусните цифри.

Пазарната капитализация на софтуерния гигант флиртува със символичната стойност и 2 трилиона долара през последните няколко дни, когато акциите поскънаха, подбудени от ентусиазма за нарастващия бизнес на компанията с облачни услуги и най-силното тримесечие за доставките на персонални компютри от повече от две десетилетия. Това означава, че въпреки че продажбите са нараснали със стабилни 19%, а облачните приходи на Azure нараснаха със същия темп от миналото тримесечие, някои инвеститори в Microsoft са очаквали по-голямо увеличение.

"Очакваното пълзене настъпи", пише анализаторът на Piper Sandler Брент Бреселин в бележка до клиентите преди резултатите. „Настроението на инвеститорите остава универсално възходящо“.

Акциите на Microsoft се обезцениха с около 2,5% в разширената търговия след публикуването на резултатите. Книжата поскъпнаха с повече от 50% през последната година, тъй като инвеститорите поддържат ентусиазма си от усилията на главния изпълнителен директор Сатя Надела да насочи производителя на софтуер върху растежа на софтуера и услугите, базирани на облака.

Microsoft Azure, който продава интернет базирани компютърни услуги на корпорации, отбеляза ръст на продажбите с 50%, което съответства на ръста, отчетен през предходното тримесечие. Въпреки че Azure нараства стабилно, той е изправен пред силна конкуренция за големи сделки от Amazon.com Inc., доминиращата облачна услуга, както и Google. Глобалният недостиг на чипове ограничи продажбите на конзолите Xbox след пускането на нова версия в края на миналата година.

„Акциите на Microsoft отпразнуваха голям успех и се търгуват с повишени кратни стойности въз основа на всички ключови показатели за оценка“, казва Даниел Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust Co.

Нетната печалба през последния период е 15,5 милиарда долара, или 2,03 долара на акция, казва Microsoft. Анализаторите прогнозираха 1,78 долара. Резултатите отразяват и данъчни облекчения, свързани с решение на Върховния съд в Индия. Увеличението на приходите бележи 15-то поредно тримесечие с двуцифрен ръст, а компанията е успяла да мине прогнозите на анализаторите за приходите и печалбата за всеки един период от третото тримесечие на фискалната 2019 г., според данни на Bloomberg.

Търговските облачни продажби през фискалното трето тримесечие са нараснали с 33% до 17,7 милиарда долара, заяви Microsoft. Брутният марж в този сегмент се е увеличил с 3 процентни пункта до 70%, най-вече поради счетоводна промяна, заяви компанията в слайд на презентация, публикувана на уебсайта ѝ. Microsoft заяви, че приходите от модула Intelligent Cloud са се увеличили до 15,1 милиарда долара.

Пандемията накара някои компании да ускорят преминаването към облака и ускориха надстройките на софтуер за сътрудничество, базиран на интернет, като Microsoft Office Suite и Teams. Продажбите в отдела за производителност и бизнес процеси са били 13,6 милиарда долара, което е ръст от 15%.

Microsoft отчита повишена привързаност на клиентите си към своите облачни услуги с по-дълги и по-обширни внедрявания на Azure, а клиентите на Office облака добавят повече лицензи за повече потребители, каза в интервю главният финансов директор Ейми Худ.

„Добавяме лиценци, продаваме допълнителни продукти и виждате, че с течение на времето ще бъдат ангажирани повече натоварвания за Azure“, каза тя. „Това е добър знак за ангажираност към цялостната платформа на облака на Microsoft“.

Сатя Надела, главен изпълнителен директор на Microsoft Corp., по време на телевизионно предаване на събитието SoftBank World в Токио.

Приходите в звеното за персонални компютри са нараснали с 19% до 13 млрд. долара. Продажбите на персонални компютри, след като забавиха резултатите на Microsoft, се повишиха, тъй като купувачите надграждат  устройствата си за училище и работа, особено в сравнение с предходната година, когато пандемията навреди на производството и покупките. Като цяло доставките на компютри са нараснали с 32% през тримесечието, показват данни на Gartner Inc.

Все пак недостигът на чипове в световен мащаб създава ограничения за наличността на компютри и ограничава възможността на Microsoft да изгради достатъчно от новите конзоли Xbox, представени през ноември, казва Худ. Макар че продажбите на хардуера около Xbox са нараснали с 232% през последния период, инвентаризацията на тези машини остава малка и това ще продължи и през юнското тримесечие каза Худ.

Компанията отчита капиталови разходи за 6 милиарда долара, главно за разширяване на центровете за данни в облак. Концернът ще задели още по-голяма сума през тримесечието, завършващо на 30 юни, гласи прогнозата на Худ. Продажбите на Intelligent Cloud ще достигнат 16,45 млрд. долара през това тримесечие, каза тя пред анализатори, докато приходите от софтуер за производителност ще достигнат между 13,8 млрд. и 14,05 млрд. долара. Приходите при персоналните компютри ще достигнат 14 милиарда долара, но приходите от игрално съдържание и услуги ще се свият в сравнение с тримесечието преди година, когато блокирането доведе до силно търсене на видеоигри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още