Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Свят

Подаръците през 2020 - под знака на обществена кауза

Все повече потребители в Европа пазаруват в подкрепа на местната общност и малкия бизнес, както и стоки, печалбата от които отива за благотворителни организации

Подаръците през 2020 - под знака на обществена кауза

Снимка: Pixabay

Коледните празници през 2020 са по-тихи и спокойни отвсякога, а потребителите търсят най-смислените подаръци за своите близки, в които ще вложат по-малко средства, но повече от себе си. Тази година над 77% от потребителите в Европа разкриват, че повече се замислят за важните неща в живота, а 65% казват, че ще са по-внимателни в пазаруването по празниците, показва най-новото проучване на Mastercard.

Още по темата

Докато 58% от потребителите посочват, че свиват бюджета след трудната година, над половината (51%) споделят, че влагат повече лично отношение в подаръците и 45% прекарват повече време в изработването или избора на подарък.

Предизвикателната 2020-а  година е накарала хората да се замислят повече за другите, като 17% са започнали да подкрепят различни благотворителни каузи или да правят подаръци на непознати, като начин да помогнат на по-нуждаещите се.

Почти половината (48%) от европейците са закупили стоки, печалбата от които отива в подкрепа на кауза, a 14% са дарили директно на благотворителна организация. Още 19% са закупили благотворителни коледни картички тази година.

Европейците са по-внимателни и за това къде пазаруват - всеки втори се старае да подкрепя собствената си общност: малки производители и магазини, занаятчии, местни артисти и т.н. 59% пазаруват локално, като начин да помогнат за възстановяването на общността, 44% са закупили подаръчни карти от местния малък бизнес, 61% ще направят коледния си пазар от местен магазин.

Кошници с лакомства (38%), уелнес подаръци (37%), фотографии и фотокниги  (35%) оглавяват списъка на най-смислените подаръци за 2020 г., последвани от подаръци – преживявания с близките (32%) и персонализирани декорации за дома (26%).

Мениджърът на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово Ваня Манова напомня, че малкият бизнес е гръбнакът на европейската икономика, така че пазаруването на местно ниво е от изключително значение не само за подпомагане възстановяването на местната общност, но и на икономиката като цяло.

По данни от проучването тази година европейците ще си разменят домашна кошница с лакомства (38%), ще си осигуряват семейни преживявания (32%), ще подаряват илюстрации или картини (15%), някои от тях ще творят за близките си с персонално стихотворение или разказ (12%), ще даряват и настолни игри (11%).

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Свят
BioNTech започва тестове за mRNA ваксина срещу рак