IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

K. С. Кумар: България е сред 5-те топ дестинации за аутсорсинг в Европа

Според главния търговски мениджър на Sutherland България е от стратегическо значение за развитието на европейското присъствие на компанията

08:12 | 19.08.15 г. 24
Автор - снимка
Редактор
K. С. Кумар: България е сред 5-те топ дестинации за аутсорсинг в Европа

К. С. Кумар е главен търговски мениджър на Sutherland Global Services, една от водещите компании в България в аутсорсинг индустрията. Освен, че оглавява отдела за глобалните операции на компанията, той е и изпълнителен вицепрезидент и старши вицепрезидент на глобалните инициативи на Sutherland Global Services. С 25 години опит в областта на услугите, той се фокусира както върху агресивния план за разрастване на компанията, така и върху гарантирането на отлична грижа за клиента.

Компанията планира увеличаване на броя на работните си места в България до 3000 през следващите три години, с което ще се превърне в един от големите инвеститори и работодатели в България. Именно затова К. С. Кумар се срещна с министъра на туризма Ангелкова във връзка с проекта им в Бургас (първоначално 250 работни места), с който ще създадат както постоянни, така и временни работни места за хората, заети в сферата на туризма в този регион. Идеята е голяма част от служителите в бургаския офис на компанията да могат да работят в туризма от май до септември, а през останалото време - в Sutherland Global Services.

В рамките на посещението беше организирана и среща с министъра на икономиката Божидар Лукарски във връзка с проекти за заетост на български студенти в рамките на университетските кампуси и работа от вкъщи за част от служителите на компанията.

- Г-н Кумар, компанията Ви планира да удвои броя на работните си места в България до три години, като броят им ще достигне 3000. В какво се крие интересът на Sutherland към България?

- В момента Sutherland е в процес на разрастване. Ръстът ни на годишна база, като глобална компания, е около 20-25%. В момента работим в 19 страни, като България е една от тях. Разрастваме се агресивно в цял свят благодарение на растежа на различните бизнес услуги, които предлагаме на клиентите си. България е правилното стратегическо място, от където да развием европейското си присъствие от гледна точка на глобалния ни растеж.

- Редица анализатори критикуват именно аутсорсинга като онази част от IT индустрията, която най-силно се възползва от по-ниските разходи за заплати. Как бихте коментирали това?

- В крайна сметка разходите наистина имат значение. Има различни компании в нашата индустрия. Някои като нас самите, управляват бизнес процеси, а други просто наемат хора и разчитат на по-ниски разходи. Затова тук става въпрос за това какъв е бизнесът ти, а не само какви са разходите. В нашата компания за управление на бизнес процеси говорим за развитие на хората, използване на правилния вид технологии и процеси, с които да успеем да предоставим истински бизнес резултати на нашите клиенти.

Именно затова нашият растеж не е линеен - той не е свързан с ангажирането на повече служители за по-малко разходи. Тук става въпрос за качеството, което предлагаме и как да привлечем правилния талант, с който да осигурим качествени услуги.

- Кои са най-големите предизвикателствата, които срещате при работата си в страната ни?

- Положителната страна на нещата е свързана с високите нива на политическа стабилност и социалната сигурност. Предизвикателството, от друга страна, е свързано с намирането на хора с подходяща квалификация и с политиките за изграждане на правилния талант, приложим в индустрията. Не трябва просто да има хора, които се записват в университета, за да учат психология например, защото накрая ще има стотици завършили психолози, но няма да се намери реализация за тях. Има нужда обаче от хора, които да бъдат наети в нашия сектор на бизнес услугите. Така че предизвикателството наистина е да се осигури правилното обучение и образование за изграждането на правилния тип талант за бизнеса.

Последна актуализация: 06:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 9 rate down comment 0
pepince
преди 8 години
Няма да са изключение, слабите места на трудовото и данъчното ни законодателство вече са им ясни...да му "мисли" мАтряла...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 3
Спящият бик
преди 8 години
Хубаво е, че идват такива компании, за да вкарат малко повече конкуренция на нашия пазар. Лошото е, че много от тях, вместо да вдигнат летвата - много бързо се научават на всичките ни български номера и така се "интегрират", че не можеш да ги различиш. Слабите места на трудовото и данъчното ни законодателство им се услаждат яко и забравят за какво са дошли. Дано тези да са изключение!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 16 rate down comment 5
redcretin
преди 8 години
Кофти че и в ИТ се пада незавидната роля да обираме утайката. Но пък по-добре от нация таксиджии, *** и сервитьори...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 14 rate down comment 10
krasus
преди 8 години
Е то от Бананова република какво можем да очакваме ,освен да е офшорка и генератор на евтини услуги и работна ръка. Голяма чест наистина !!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 2
Един Българин
преди 8 години
Ако наистина създава заетост извън сезона, въпреки че заплатите не са върха на сладоледа ако единственото изискване е познаване на бизнес процеси и английски в крайна сметка защо да не инвестира в курортен град в хора със сезонна заетост извън сезона. Те търсят евтина работна ръка, която ще им свърши работа, а работниците работа извън сезона. 1000лв - 1000лв кой ти ги дава? Няма лошо ако е изгодно и за двете страни. Когато се появи нещо по-добро хората ще отидат там и индийците или ще вдигнат заплатите или ще отидат в Македония (ако някога стане член на ЕС и се подобри политическата конюктура) например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 0
alexx
преди 8 години
Честно казано, от интервюто не се разбира с какво се занимава тази компания. Recruitment outsourcing?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 6
Pronto
преди 8 години
Интересно ми е какъв е профила на човека, който през лятото върти чаршафи в хотелите на Велчев, а зимата слушалката при тези индийци. Обяснявам си го само с това, че 800-1000 лева на ръка за някой с английски да разнася топла бира на пияндета в Слънчев Бряг са също толкова колкото 1200 -1500 лева на трудов договор след всички осигуровки. А после данъците не били високи в България ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още