IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лазаров: До 2020 г. може да имаме безопасен път през Кресненското дефиле

Ще има две трасета, резервни едно на друго, и пет малки тунела, обясни председателят на АПИ

11:04 | 25.08.16 г. 8
<p>
	Магистрала &quot;Струма&quot;. <em>Снимка: АПИ</em></p>

Магистрала "Струма". Снимка: АПИ

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) Лазар Лазаров пред БНТ, цитиран от пресцентъра на пътната агенция.

Той представи последния вариант на проектното трасе, обсъждан на Комитета за наблюдение в частта на магистрала "Струма".

"Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле", каза Лазаров. 

Десетилетия са обсъждани различни варианти на трасе - дълъг тунел, двулентов път на два етажа, които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен, обясни Лазаров. 

Последният проект на трасе през Кресненското дефиле е представен в АПИ преди шест месеца и предложението според този проект е едната посока на движение - от Кресна към Симитли, да минава по настоящото трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно - от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.

"Масово на Запад в планинските райони използват този вариант", подчерта Лазаров. Той посочи, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти. 

Лазар Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на Комитета по наблюдение на магистрала "Струма". Алпинистът Боян Петров, който пострада при инцидента в дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерки, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата. Лазар Лазаров каза, че в деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Той уточни, че седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти на АПИ. 

Лазар Лазаров посочи, че в деня на инцидента, на метри от еколозите, в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

8
rate up comment 8 rate down comment 0
V.At.
преди 7 години
Ами не го ползвам и не знам. Знам само, че преди 2 дни имаше тежка катастрофа. За пътя Русе-Бяла знам, че е ужасен - две години треперих за дъщеря ми - пътуваше през ден.Не виждам защо е тази вътрешна злоба и омраза. Нещо повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 3
Repoman
преди 7 години
Пътя през Кресна се ползва главно от нас столичани, защо се правиш на дръж ми шапката? Ясно е какво съм казал, за нас столичани пак има предимство пред всички останали, то нищо чудно с това управление което го имаме. На предните избори нещо се бях объркал когато Бойко говореше че северна България щяла да бъде приоритет, че щели да завършат Хемус и т.н., ама явно е било само за парлама преди изборите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 3
V.At.
преди 7 години
До скъпите форумци!Да ми изгори плевника, белким умре на Вуте кравата!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 1
V.At.
преди 7 години
Не знаех, че Кресна е район на София. Има да уча още.Що се отнася до пътя Русе-Бяла - напълно си прав. Също си прав и за това, че северна България е доста позабравена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
ivanrog
преди 7 години
А според КАТ, фаталните пътища са Варна-Бургас и Русе-Бяла! Защо не ги обезопасявате, бе крадци ненаядени!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 2
lozkhris
преди 7 години
Е.. не може и пътища да има, и пари да остават за крадене, и Мерцедеси да се сменят през 6 месеца...Някои други нации си направиха стотици , че и хиляди километри прекрасни магистрали за 2-3 години, ние един "Хемус" го строим 40 лазарника вече и още толкова остават като гледам...поне
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 4
Repoman
преди 7 години
Безопасност за столицата, а другите да почакат за да може светлото бъдеще да дойде и при тях. При Бяла наистина има много повече и по-тежки инциденти отколкото в Кресненското дефиле, но северна България определено не е приоритет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 6
sdar
преди 7 години
Има и други натоварени пътища у нас, като Русе-Търново, района около Бяла, но за тях и дума няма, защото са далече от столицата, нали?Друг пример е Стара Загора - Димитровград.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още