Други

Туристите в Нова Зеландия започват да се превръщат в проблем

Туристическият бум в страната тласка инфраструктурния капацитет до ръба

Туристите в Нова Зеландия започват да се превръщат в проблем

Снимка: Pixabay

Когато полетът им обратно от Оукланд в САЩ бива отложен миналия месец, 53-ма възрастни американски туристи биват настанени в традиционна маорска къща за вечерта, тъй като всички хотели в града са пълни.

Макар че алтернативата се е превърнала в уникално културно изживяване, тя показва как туристическият бум в Нова Зеландия тласка инфраструктурния капацитет до ръба, коментира Bloomberg. Предвид 3,5 млн. посетители, дошли в страната за кратко през миналата година – 480 хил. повече от прогнозираното само 2 години по-рано – липсата на капацитет може да нанесе вреди върху сектора, който носи най-много средства в чужда валута.

Живописните разходки сред вулканични плата и заснежени долини стават все по-пренаселени, а в малките градове, които предлагат по-приключенски дейности, като пътувания с джетове по прииждащи реки или разходки с гидове из 7000-годишни ледници, канализационните системи са свръхнатоварени.

„Ако не оправим тези неща и не погледнем нещата в дългосрочен план, ще ограничим собствения си растеж“, казва Куинтън Хол, главен изпълнителен директор на Ngai Tahu Tourism, един от най-големите тур оператори в страната. „Имаме естествено ограничаване на пиковия период в момента, защото нямаме условия за настаняване в Нова Зеландия. Дори ако [туристите] искат да дойдат, не могат да намерят къде да спят“.

Още по темата

Броят на туристите е скочил с 12% през 2016 г., като прогнозите са те да достигнат 4,5 млн. до 2022 г., което е почти колкото сегашното населението на страната – 4,7 млн. души. Проучвания на правителството от миналата година са идентифицирали вероятен недостиг от 4500 хотелски стаи до 2025 г., макар че са били взети предвид съществуващите планове за създаването на около 5200 нови стаи.

Заетостта в хотелите в Оукланд е била средно 94% през февруари и около 86% през годината, като най-големият град в страната често е пълен.

„Ако не бъдат намерени незабавни решения, малко вероятно е да продължим да се разрастваме на сегашните нива“, казва Дийн Хъмфрис, национален директор на хотелите в Colliers International. “Ако продължат да идват още туристи в страната, къде ще отидат те?“.

В регионите напливът води до различни проблеми, а инфраструктурата като паркинги и тоалетни вече не може да поема натоварването.

Претоварването подхранва опасенията, че лоши преживявания по време на престоя на туристите ще навредят на имиджа на Нова Зеландия и ще ударят индустрията, която е донесла 14,5 млрд. новозел. долара (10 млрд. американски долара) от чужди туристи миналата година, а това е една пета от всички постъпления от износ.

Финансирането за нужната инфраструктура сега предизвиква дебати.

Много от природните забележителности на Нова Зеландия са отдалечени, а най-близките градове не генерират достатъчно местни данъци, за да се плати за паркингите и местата за почивка, от които се нуждаят посетителите.

По оценки на регионалните съвети тази седмица 1,4 млрд. новозел. долара трябва да бъдат вложени в инфраструктурата, за да се поддържа темпът на търсенето. Правителството, което оспори тази сума, разпредели едва 17,5 млн. новозел. долара. Асоциацията, която представлява туристическите оператори иска повече, отбелязвайки, че външните туристи допринасят с 1,15 млрд. новозел. долара годишно към хазната, и то само от данък върху продажбите.

Кристофър Луксон, главен изпълнителен директор на Air New Zealand, каза миналата година, че подкрепя такса на леглова база и граничен налог за туристите, за да се подкрепи финансирането на инвестиции за туризма. Все повече призиви има и туристите да плащат, когато посещават националните паркове, както в националните паркове Йелоустоун и Гранд каньона в САЩ.

Решаването на проблема с недостига на легла явно е в ръцете на частните инвеститори като Auckland International Airport и Tainui Group Holdings. Те строят петзвезден хотел с 250 стаи близо до международния терминал под бранда Accor, който би трябвало да отвори врати през 2019 г.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Други
Първият пряк товарен влак Лондон - Китай измина успешно 12 хил. км