IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple променя коледното пазаруване с по-големите си смартфони

Потребителите предпочитат да пазаруват все повече през телефони с големи екрани, оставяйки на заден план таблетите

19:14 | 01.12.15 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Пазаруващите по празниците не само отказват да ходят в препълнените магазини, предпочитайки онлайн пазаруването. Те изоставят таблетите в полза на по-големите смартфони като iPhone 6 Plus на Apple, пише Bloomberg.

По време на уикенда, включващ Деня на благодарността, разходите, направени онлайн през смартфони, са се увеличили с повече от 75%, изпреварвайки тези през таблети, сочат данни на International Business Machines.

Това предполага, че по-големите екрани, по-лесните опции за плащане, комбинирани с модернизираните сайтове на търговците на дребно и приложенията за пазаруване, направени специално за телефони, променят потребителското поведение.

17,1% от всички разходи в рамките на Киберпонеделника към 15 ч. местно време в Ню Йорк, са направени през смартфони, в сравнение с 11,1% през таблети, твърдят от IBM. Миналата година покупките през смартфони бяха около 10,5% от всички онлайн продажби, докато тези през таблети – 12,5%.

"Това е доста голяма промяна в потребителското поведение“, твърди Джей Ендерсън, директор облачни услуги в IBM. “Търговците на дребно улесняват все повече потребителите, така че те да пазаруват през смартфони - устройства, които са по-големи, така че потребителите да се чувстват по-удобно да пазаруват през тях, отколкото през по-малки устройства“.

Очаква се продажбите на таблети да спаднат с 8,1% през тази година до 211 млн. устройства според IDC. Междувременно продажбите на смартфони се увеличиха с 6,8% до 355 млн. бройки през третото тримесечие.

"До голяма степен това се дължи на популярността на iPhone, тъй като голяма част от трафика към търговците на дребно е от тези устройства, а не от други“, твърди Сучарита Малпуру, анализатор на Forrester Research. “Няма много иновации в таблетите“.

Промяната в най-популярните мобилни устройства за пазаруване се случва в момент, в който все повече хора предпочитат онлайн пазаруването пред тълпите във физическите магазини. Повече от 103 млн. души са пазарували в интернет в САЩ по време на четирите дни, започващи на Деня на благодарността, сочи годишното проучване на Националната федерация на търговците на дребно. Според нея по-малко от 102 млн. души пък са посетили традиционните магазини. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:19 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още