IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производители на синьо вино планират да завладеят европейския пазар

В напитката няма добавени оцветители и подсладители

08:50 | 19.06.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Шестима млади предприемачи от Баския регион в Испания са на път да направят може би най-голямата иновация във винената индустрия досега – синьо вино. Само след няколко месеца напитката ще бъде достъпна на европейските пазари, съобщава вестник „Стандарт“.

Синьото вино, което те са нарекли „Гик", е смесица от бяло и червено грозде и е без добавени оцветители и подсладители. Нестандартният цвят е получен изцяло от натурални съставки – пигмент от гроздова ципа и химическо вещество от растението багрилна сърпица (синилник). 

Идеята за подобен нетрадиционен продукт идва от „Стратегията „Син океан" – книга от В. Чан Ким и Рене Моборньо, в която бизнес пазарът метафорично е представен като един претъпкан от конкуренция червен океан и е необходимо да се намери стратегия, с която водите да станат отново сини.

Според Артис Лопес, един от участниците в нестандартния проект, синият цвят е и символ на „развитие, иновация, лекота, промяна и безкрайност", уточнява bTV.

Баският регион е познат със своите традиции в производството на пенливи вина, но идеята е новият продукт да страни от приетите стереотипи. Въпреки че никой от младежите няма опит във винопроизводството, всички те са на мнение, че винената индустрия в Испания има нужда от малко революция.

Сладкото синьо вино би си отивало чудесно със суши, начос с гуакамоле, паста Карбонара и пушена сьомга.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още