IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спешна помощ няма да остане без комуникационна система

Консорциум "Електронно здравеопазване" ще работи за своя сметка до избора на нова поддържаща фирма

10:14 | 14.08.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Линейките на Спешна помощ в страната няма да остават без комуникационна система, запис на обаждания и джипиес проследяване. Това обяви Любомир Петров от Консорциум „Електронно здравеопазване” по bTV.

Фирмите, които поддържат системата от създаването й през 2009 г., обявиха преди дни, че прекратяват ангажимента си заради изтичане на договора си с Министерството на здравеопазването. Ведомството се забави с процедурата за нов конкурс с мотива, че се опитва да постигне по-ниска цена. Така се появи риск в спешните центрове да се върнат към писането на адреси на хартия.

„Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании – всички, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на Спешна помощ и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик”, подчерта Петров. 

Консорциумът ще работи за своя сметка, докато трае процедурата: „Ако се проточи прекалено дълго време, ще дискутираме с МЗ (…), 2-3 месеца ще издържим”.

Петров допълни, че е възможно да се постигне по-ниска цена от плащаните до момента 180 000 лв. месечно.

Поддържаната от консорциум „Електронно здравеопазване” система е само един от каналите за връзка между телефон 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките, като евентуалното ѝ спиране не би създало проблем за гражданите, каза Пенка Георгиева от пациентската организация „Заедно с теб”. Тя посочи, че е обсъждала въпроса с ресорния министър проф. Николай Петров.

По думите ѝ даже и в малките населени места има още възможности за контакт със спешните екипи, като проблем би било единствено липсата на джипиес, който да покаже на диспечера къде е линейката.

Що се отнася до записите на обаждания, Георгиева отбеляза, че всяка връзка на гражданин с телефон 112 се пази в системата на спешния телефон.

По думите й е "малко обидно", че фирмите са отстъпили чак след обществена натиск.

Според председателя на Центъра за защита на правата в здравеопазването Стойчо Кацаров близо милион и половина за поддръжка на софтуер е много. „Разбирам защо Министерството иска по-ниска цена. Телефон 112 даваше грешки още отпреди, тъй като сигналът се губеше още преди повикването да стигне до спешния център. Подновяване трябва да има, а цената за поддръжка трябва да се смъкне", отбеляза той пред Bulgaria ON AIR.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:10 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още