Търсенето на камиони за товарни превози от и за България расте леко от месец март насам, казаха за Investor.bg от големи български фирми за международни товарни превози. Това обаче не се дължи на съществено покачване на обема на товарите като цяло, а на факта, че през последната година са фалирали или ограничили дейността си част от неголемите превозвачи, така че за успелите да се задържат на „повърхността“ има повече работа, уточниха от бранша.
Другата причина е, че българските товарни превозвачи, които успеят да си осигурят поръчки за превози между страни от Европейския съюз (без България), остават да оперират там, почти без да извършват курсове до България, защото така им е по-изгодно. Като цяло паркът от български тежкотоварни автомобили все още е по-голям от обема на товарите, които се превозват от и за страната ни.
Цените на превозите напоследък общо взето имат леко повишение на годишна база, като за внос са по-високи, но продължават да са под достигнатите през 2008 г.
От ръководството на „Сомат“ АД посочиха, че страните, до и от които се извършват най-много като обем превози, продължават да бъдат Италия и Германия и по всяка вероятност така ще бъде за цялата година. Запазва се и тенденцията на сближаване на обема на износа и вноса на товари, като вносът продължава да е по-голям.
От бранша изразиха по-скоро песимизъм относно перспективата за действително оживление на този пазар до края на 2010 г., коментирайки, че през последното тримесечие на годината се очаква известно повишение на обемите на превозите от и за България спрямо лятото, но то е „традиционно“ за края на годината за този пазар.
Що се отнася до пазара на превози на товари в ЕС като цяло, от развитието на който зависи и състоянието на много български международни превозвачи, тяхното мнение е, че „оцелелите“ компании имат повече поръчки, главно защото през последните месеци броят на фирмите от сектора е намалял в резултат на кризата. Най-тежко е положението в Испания, където са фалирали стотици фирми за превози. Реалното увеличение на обема на товарите и на цените за превози с камиони в Европа обаче е незначително спрямо миналата година.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната