Европейски фирми могат да постигнат до 40% спестяване на разходите си чрез аутсорсинг на дейности и процеси към специализирани външни кол центрове в България. Това показват наблюденията на аутсорсинг компанията Call Point New Europe върху фирми от сферата на туризма, търговията на дребно, онлайн услугите, финансовите услуги и телекомуникациите.
„Когато една фирма с офиси в различни европейски държави изнесе дейността „обслужване на клиенти” към външна аутсорсинг компания, тя спестява от оптимизация на процесите и икономии в мащаба между 30% и 40%. Това е така, защото от едно централизирано място се поема обслужването на потребители на 16 езика. В същото време качеството на услугата и удовлетвореността на клиентите расте”, коментира Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point.
От компанията дават пример с международна rent-a-car фирма. По време на въздушната криза с вулкана през месец април тази година и проблемите с придвижването със самолет хората, които са искали да наемат автомобил, са се увеличили драстично.
„Получавахме по 17 хил. обаждания на час и в рамките на няколко дни значително увеличихме броя на служителите си по този проект. С подобно неочаквано нарастване на входящите обаждания може да се справи само един външен кол център, защото разполага с резерв от работни места и обучени специалисти”, обясняват от Call Point.
Гъвкавостта при аутсорсването на услуги, особено при секторите със сезонност или с честа промяна на броя на клиентите, е една от основните причини фирмите да използват външен кол център. Три фактора са с най-голямо значение за един потребител, когато общува по телефон или имейл, показва неформално проучване на Call Point: бързината на обслужването; нивото на компетентност на служителя и владеенето на езика; както и любезността и готовността му да помогне. За да подобри тези способности, компанията провежда над 8 вида обучения на служителите си.
Да се изнасят услуги към външни фирми за аутсорсинг е широко разпространена практика сред европейските компании. Все повече фирми и у нас ще започнат да анализират възможностите да аутсорсват услугите си, очакват от Call Point.
В момента в Call Point New Europe работят 650 специалисти в 3 офиса – в София, Пловдив и Букурещ. Досега през 2010 г. компанията назначи 225 нови служители в България и Румъния, като до края на годината е планирано да бъдат наети още около 250 нови служители.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате