Газопровод от Русия до Китай с названието „Алтай“ „неочаквано“ се появи в списъка на „основните перспективни“ газови проекти на Русия и в частност на Газпром, които се предвижда да влязат в експлоатация в периода 2015-2018 г.
Тези данни се съдържат в последния проект за развитие на газовия отрасъл на Русия до 2030 г., копие от който документ притежава „Ведомости“, се твърди в статия на вестника.
От руската медия отбелязват, че в едновременно с това в същия доклад срокът за въвеждане в експлоатация на газопровода „Южен поток“ не е указан точно, а е в графата за въвеждане в експлоатация през периода 2015-2024 г. Докато в предишния вариант на проект на документа, сроковете за строителство на „Южен поток“ са били указани точно, а за „Алтай“ не е имало такива.
Официално автор на проекта за дългосрочно развитие на руския газов отрасъл е Министерството на енергетиката на страната, но се знае, че практически данните в него са основно на Газпром. Предвижда се проектът да се разгледа от руското правителство до края на август.
От Газпром и Министерството на енергетиката на Русия засега са отказали предварително да коментират посочените данни, допълват от „Ведомости“.
От изданието припомнят, че протоколът за доставки на природен газ от Русия за Китай чрез газопровода „Алтай“ е подписан още през 2006 г., като първоначално се е смятало той да влезе в експлоатация още през 2011 г., но двете страни не са се споразумели за цените на доставките на синьото гориво и строителството се е отложило. По тогавашни оценки изграждането на „Алтай“ ще струва над 12 млрд. долара.
Дължината на газопровода „Алтай“ е около 6000 км, като близо половината са през Русия. Проектът се характеризира технически не само с голямата си дължина, но и със сложните геолого-инженерни работи, които трябва да се извършат.
Руски експерти обаче са скептични относно бързото договаряне на цените и започването на строителството на газопровода до Китай, подчертава изданието.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
преди 15 години Защото рекетът продължава - този път спрямо всички по трасето, които продължават да смятат, вместо да целуват ръка на Путин. Например България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години В темата за ЮП отдавна писах,че този проект е блъф с цел рекет-е Украйна клекнаха,за какво им е този прескъп и неефективен проект. отговор Сигнализирай за неуместен коментар