Предвижда се до средата на 2012 г. да бъдат въведени нови 100 електронни административни услуги, които се извършват за граждани и фирми от централната и общинската администрация, съобщи пред журналисти Валери Борисов, директор “Електронно управление” в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Това ще стане чрез финансиране по проект по оперативна програма (ОП) “Администретивен капацитет”, чието изпълнение стратира сега с определяне кои точно да бъдат новите услуги.
Освен това до края на 2011 г. се предвижда да бъде осъвременен порталът за електронно управление.
На въпрос на Investor.bg Валери Борисов отговори, че в бюджета за 2011 г., който предстои да се разглежда от парламента, са заложени около 7 млн. лв. специално за „електронно управление”, като обаче около 5 млн. лв. от тях са за разплащания по сключени договори с фирми за 2009 г. и 2010 г.
Валери Борисов допълни, че през предходните няколко години в държавния бюджет е имало специално заложени средства за развитие на елекстронно правителство, докато за тази година няма такива и по това „перо” са ползвани малко средство от тези на министерството.
преди 13 години Такива планове не могат да вдъхват доверие с настоящия подход на възлагане на обществени поръчки. По-конкретни аргументи за това могат да бъдат видяни в позицията на БАИТ за закона за обществените поръчки:http://***.mypr.bg/news/others/Pozitsiya-na-BAIT-otnosno-promenite-na-ZOP-glasuvani-ot-Narodnoto-sabranie-na-24062010-g-77/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар