Подалият в четвъртък оставка председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Божидар Йотов обяви днес официално, че причината за напускането му са „някои различия с министъра на регионалното развитие и благоустройството за развитието на пътния сектор“, и по-конкретно - „несъгласие за създаването на Държавна компания за стратегически инфраструктурни обекти“.
В началото на годината Росен Плевнелиев обяви за намеренията за създаването на такава компания до средата на годината, което потвърди и сега. Компанията, според обявеното, ще са занимава само с проектите за магистралите „Струма“, „Черно море“ и „Хемус“ и в нея активно участие ще имат експерти от Европейската инвестиционна банка.
Божидар Йотов изказа становище, че ще има припокриване на функции между двете структури и че в областта на пътната инфраструктура според него „всичко трябва да се случва в АПИ“. Той посочи още, че и в други страни от ЕС, като например Германия, има подобни структури като бъдещата Държавна компания за инфраструктурни проекти, но те имат функции само на мениджър на проекти, а не на бенефициенти, както се очертава да бъдат нещата при компанията у нас.
При обявяване на заплащането в новата държавна компания, което е по-високо от това в АПИ, възникна напрежение в АПИ, каза вече бившият шеф на агенцията. Той допълни, че „бъдещето ще покаже кое е по-добре“.
Министър Плевнелиев коментира от своя страна, че МРРБ има одобрението на Европейската комисия за създаването на Държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти и че тя и АПИ имат ясни функции и задачи, тъй като новата компания ще е фокусирана изключително върху трите крупни пътни проекта. „Заплатите в АПИ, които се средно около 830 лв., ще бъдат повишени, крайно време е в България да започнат да се плащат високи заплати“, посочи Плевнелиев.
Като основни предимства на новия шеф на АПИ Сергей Михалев, който по образование е инженер със специалност „Електроника и автоматика“, министърът изтъкна добрите му управленски качества, комуникативността с европейските институции – предпоставка за ускоряване на усвояването на еврофондовете, и намеренията му да въведе електронни документи. През служебната си кариера Михалев е работил за американски фирми, а в периода 2006-2008 г. е бил директор „Информационно обезпечаване“ на Летище София.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
преди 14 години Абе този Михалев, вчера си продал частната фирма!!!Хубаво е човек да погледне в търговския регистър и да види какъв ГОЛЯМ мениджър е бил!:((((((((И като му видиш финансовите отчети, Леле дали е имал и персонал и за една сергия!! Иначе екип ще прави:(( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години "директор Информационно обезпечаване на Летище София." ....Агенция Пътна Инфраструктура...?!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар