С много по-добър от очакванията финансов резултат Google изненада Wall Street. Приходите и печалбата нарастват значително, въпреки че ръст има и при разходите. Главният изпълнителен директор Лари Пейдж залага на всичко, за да настигне Facebook и изглежда, че това усилие дава резултати. Само за няколко дни Google+ набра над 10 млн. потребители, предаде Ройтерс.
През второто тримесечие на 2011 г. продажбите са скочили с 32% до 9,03 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. След разпределение на таксите на партньорски организации са останали 6,92 млрд. долара, което е доста над очакванията на анализаторите.
Нетната печалба съгласно американските счетоводни стандарти е достигнала 2,51 млрд. долара след 1,84 млрд. долара през същия период година по-рано.
Ръстът се носи от всички клонове на компанията, поясни Пейдж. Приходите, които компанията реализира извън САЩ, са 54% от общия оборот. Особено успешно се е развивал мобилният бизнес, над 550 хил. устройства с операционната система Android се активизират всеки ден от различни производители като Samsung, Motorola или HTC. "Това е необичайно дори за нашите мащаби", казва Пейдж.
В момента Google изкарва пари от мобилните телефони само с реклама, но "в дългосрочен план има голям потенциал", казва Пейдж. Нови мобилни рекламни форми като „Click-to-Call“ (натисни, за да набереш) се приемат доста добре, но конкретни числа за тази област не бяха назовани. При тази рекламна форма участникът се свързва директно с "гореща линия" или с предложение за услуга, след като кликне на рекламен банер.
В областта на дисплейната реклама се отчита "здравословен ръст". Все още обаче Google изостава зад Yahoo, а дори и Facebook, по данни на eMarketer, наскоро е изпреварил Google. Най-важният за концерна рекламен плацдарм е Youtube. Google инвестира значителни суми в съдържанието му и предлага в момента цели кинофилми с прекъсвания за реклами, за да задържи по-дълго потребителите на страницата.
Сумата на платените кликове върху реклами, основен показател за здравословното състояние на онлайн рекламата на Google, е скочила с 18% спрямо същото тримесечие на 2010 г., но е с 2% под първите три месеца на 2011.
Преди дни Google представи и най-новия си проект - Google+ - социална медия, която е насочена директно срещу конкурента Facebook. „Google+ беше приет много горещо", заяви Пейдж пред акционерите.
Над 10 млн. потребители са се регистрирали в рамките на първите няколко дни, а на ден се качват над 1 млрд. обекта като снимки, текстови съобщения и видео клипове. Услугата ще бъде временно затворена за нови абонати, защото обемът на сървърите вече не е достатъчен.
Към 30 юни 2011 г. Google е притежавал 39,1 млрд. долара в кеш и еквиваленти.
Служителите на компанията са се увеличили с 2452, или 9,3%, до 28 768.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Роузи Хънтингтън-Уайтли става моден директор на луксозен бранд
Защо иракските кюрди се нуждаят от противовъздушна отбрана
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
Тайната на 41-годишния брак на Сигорни Уийвър с мъжа, за когото се омъжва след 3-месечна бурна връзка