Най-голямата в световен мащаб социална мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, предаде Ройтерс.
Споразумение е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите, като име, снимка, град, пол и приятели, публични по подразбиране. Тогава основателят на Facebook Марк Зукърбърг описа промените като "прост модел за контрол на поверителността".
Потребителите се оплакаха и няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до FTC за „нечестни и измамни промени“.
Във вторник комисията съобщи, че в миналото компанията е заблуждавала своите потребители. Сега тя трябва да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изрично съгласието на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.
В постинг в блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг обясни, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Освен това ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за съответните задачи.
Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си. През миналата година федералната комисия призова за развитие на "незаписваща" система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване. Администрацията на Обама призова за "харта за неприкосновеността на личния живот", която да регулира търговското събиране на потребителски данни. А от началото на тази година законодателите са внесли в Конгреса повече от десет законопроекта, свързани с поверителността онлайн.
В началото на годината и интернет гигантът Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.
FTC реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.


По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"
"Да, България": Управляващите заглушават мобилните телефони за протеста довечера
Италианската кухня получи от ЮНЕСКО статут на световно културно наследство