Срочните договори с мобилен оператор може да бъдат продължавани вече само при изрично писмено съгласие на абоната. Това решиха окончателно депутатите с приетите промени в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), предаде БНР.
Народните представители приеха и при изменение на общите условия, но не по-късно от 30 дни преди тяхното влизане в сила, мобилният оператор да уведомява абоната по подходящ начин за направените промени.
В бъдеще при изменение на общите условия в договора по инициатива на мобилния оператор всеки абонат ще може да прекрати индивидуалния договор без санкции в срок до един месец от влизането им в сила.
Осъществяването на електронните съобщения, повиквания, електронна поща без човешка намеса за търговски цели и реклама обаче и след новите промени ще се прекратяват единствено с предварително съгласие на потребителя.
Мнозинството не прие предложенията на депутатите от Синята коалиция в промените на ЗЕС да бъде изрично определено автоматичното отстраняване от мобилния оператор на търговските съобщения, с което отговорността се прехвърляше от потребителя върху мобилните оператори. Доводите на мнозинството бяха, че в сегашния вариант на закона има достатъчно възможности за защита и отказ от получаването на търговски съобщения и реклами.
При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 13 години И като допълнение на предния ми коментар искам да попитам тези големи специалисти дето работят по на3-4 места защо уреждат безплатни минути ,а не си плащат като мен/един градски разговор от 1-2 минути 3лв. :Обаждане на 112-3лв;SMS покани за игра-изпратени от ОПЕРАТОРА-2лв отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Така де! Въпроса е кой се възползва от/любимите на някои/промо-пакети? За това на останалите им се струва,че сметките не са верни.Машината си пише това което и наредят,но въпроса е кой пренарежда какво да пише машината.Другия въпрос е ,кой позволява да се извършват тези неща макар за следенето на правилното им прилагане да има специалисти които най-малкото не си вършат работата,въпреки големите заплати и бонуси които получават! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години да да зная отговора но попитах иронично отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години stone kold - защото всеки политик имаше лична преференция от операторите т.е. говорят без пари те и цялото им семейство до 200 лв. на карта и преференции в минутите. ЗАТОВА не деряха толкова години с цената на минута и с такива феодални ДОГОВОРИ и затова ние сме последни дори и след УАНДА отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години а до сега защо не бе така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС." - глупости. Това ги задължава закона за защита на потребителите.! отговор Сигнализирай за неуместен коментар