IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Договорите с мобилните оператори вече няма да се продължават автоматично

При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни, реши окончателно парламентът

16:38 | 20.12.11 г. 5
Автор - снимка
Създател
Договорите с мобилните оператори вече няма да се продължават автоматично

Срочните договори с мобилен оператор може да бъдат продължавани вече само при изрично писмено съгласие на абоната. Това решиха окончателно депутатите с приетите промени в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), предаде БНР.

Народните представители приеха и при изменение на общите условия, но не по-късно от 30 дни преди тяхното влизане в сила, мобилният оператор да уведомява абоната по подходящ начин за направените промени. 

В бъдеще при изменение на общите условия в договора по инициатива на мобилния оператор всеки абонат ще може да прекрати индивидуалния договор без санкции в срок до един месец от влизането им в сила.

Осъществяването на електронните съобщения, повиквания, електронна поща без човешка намеса за търговски цели и реклама обаче и след новите промени ще се прекратяват единствено с предварително съгласие на потребителя.

Мнозинството не прие предложенията на депутатите от Синята коалиция в промените на ЗЕС  да бъде изрично определено автоматичното отстраняване от мобилния оператор на търговските съобщения, с което отговорността се прехвърляше от потребителя върху мобилните оператори. Доводите на мнозинството бяха, че в сегашния вариант на закона има достатъчно възможности за защита и отказ от получаването на търговски съобщения и реклами.

При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:14 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
gelkata15
преди 12 години
И като допълнение на предния ми коментар искам да попитам тези големи специалисти дето работят по на3-4 места защо уреждат безплатни минути ,а не си плащат като мен/един градски разговор от 1-2 минути 3лв. :Обаждане на 112-3лв;SMS покани за игра-изпратени от ОПЕРАТОРА-2лв
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
gelkata15
преди 12 години
Така де! Въпроса е кой се възползва от/любимите на някои/промо-пакети? За това на останалите им се струва,че сметките не са верни.Машината си пише това което и наредят,но въпроса е кой пренарежда какво да пише машината.Другия въпрос е ,кой позволява да се извършват тези неща макар за следенето на правилното им прилагане да има специалисти които най-малкото не си вършат работата,въпреки големите заплати и бонуси които получават!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
stone kold
преди 12 години
да да зная отговора но попитах иронично
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
aristotel
преди 12 години
stone kold - защото всеки политик имаше лична преференция от операторите т.е. говорят без пари те и цялото им семейство до 200 лв. на карта и преференции в минутите. ЗАТОВА не деряха толкова години с цената на минута и с такива феодални ДОГОВОРИ и затова ние сме последни дори и след УАНДА
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
stone kold
преди 12 години
а до сега защо не бе така?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
Tony
преди 12 години
"При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС." - глупости. Това ги задължава закона за защита на потребителите.!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още