Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Burberry обяви 21% спад на годишната печалба

Групата за луксозни стоки се опитва да освежи продуктовата си линия и да стане по-ефективна

Burberry обяви 21% спад на годишната печалба

Снимка: Архив Ройтерс

Британската Burberry отчете спад от 21% на годишната печалба преди данъци заради слабото търсене в САЩ. Това подчертава предизвикателството пред Марко Гобети, който ще поеме поста главен изпълнителен директор на компанията през юли, съобщава Ройтерс.

Групата за луксозни стоки, известна с тренчкотите си, се опитва да освежи продуктовата си линия, да стане по-ефективна и да подобри представянето на магазините си, които носят по-слаби продажби от конкурентите.

През миналата година Burberry се възползва от поевтиняването на паунда след вота във Великобритания за излизане от Европейския съюз (ЕС), което подкрепи печалбата на компанията с почти 130 млн. паунда.

За годината коригираната печалба преди данъци възлиза на 462 млн. паунда, което е в съответствие с очакванията. Като се отчетат валутните ефекти обаче печалбата отчита понижение от 21%.

Още по темата

Burberry заяви, че тласъкът от валутните влияния ще се обърне тази година, като сегашните нива предполагат неблагоприятен ефект от около 30 млн. паунда.

Кристофър Бейли, който в момента е и творчески, и изпълнителен директор на компанията, заяви, че това е било една година на „преход“ на бързо променящия се пазар на луксозни стоки.

Той коментира, че Гобети ще засили бранда и ще изведе компанията до „следващото ниво като глобален търговец на дребно на луксозни стоки и дигитален бизнес“.

Приходите за годината до края на март намаляват с 2% до 2,8 млрд. паунда, допълва компаниятак.

Анализаторите очакват печалбата преди данъци да се повиши до 468 млн. паунда за текущата година.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
Ройтерс: Spotify и Warner Music сключват сделка до септември