Основателят на Amazon.com Джеф Безос бърза да изведе частната си космическа компания Blue Origin от положението на стартъп и да стигне до етапа на производство на фона на сигнали, че тежката ракета на фирмата, чието изстрелване е планирано за 2020 година, може да изостане от графика, съобщават източници.
Blue Origin включи в редиците си стотици инженери през последните три години и продължава да се разраства в експанзия, която служител описа като "хиперболична". Компанията с централа в Кент, щата Вашингтон, планира през идните две-три години да удвои служителите си спрямо бройката от около 3000 в момента, посочи пред Ройтерс водещ клиент.
Трескавата дейност е насочена към ракета, наречена "Ню Глен". Тежката ракета, за която Безос обещава, че ще може да извежда в орбита сателити и евентуално хора, има централно място в надеждите на компанията да спечели доходни военни и търговски договори.
Първата степен на "Ню Глен" ще може да се използва многократно, което е ключов елемент в стратегията на Безос за по-ниски разходи и възможност за по-чести изстрелвания.
Директори на Blue Origin публично заявиха, че изпитателните полети ще започнат до две години.
Засега обаче не е сигурно дали Blue Origin ще успее да изпълни тази цел.
Крайният срок 2020 година приближава, а инженерите на компанията все още довършват детайлите по дизайна на "Ню Глен" и едва са започнали да строят прототипни компоненти, които трябва да бъдат подложени на екстремни изпитания, посочват източници, пожелали анонимност.
Blue Origin е признала в частни разговори с френската компания за сателити Eutelsat SA, първият й клиент за "Ню Глен", че целта за 2020 година е "много агресивна", според източник, запознат с преговорите между компаниите.
Компаниите са се подсигурили с договор, който предвижда изстрелване на геостационарен сателит в периода 2021-2022 година, така че Blue Origin да не бъде санкционирана, ако изостане от графика, посочва източникът.
Заместник главният изпълнителен директор на Eutelsat Йохан Лирой отказа да обсъжда подробности по договора на компанията с Blue Origin. Той обаче е оптимист, че "Ню Глен" ще бъде готова да изведе в орбита сателита на компанията му до края на 2022 година.
"Разбира се, не мога да гарантирам, че ще спазят първоначалния си график, но сме уверени, че няма да са далеч от него", каза Лирой.
Говорителка на Blue Origin не отговори на запитванията за коментар за политиката за наемане на служители на компанията, стратегията или конкурентните предизвикателства. Частната компания пази мълчание за статута на производството на "Ню Глен" и плановете за пускане на ракетата на пазара.
Провеждането на успешни изпитания през 2020 година ще даде на Blue Origin най-силния й коз срещу конкурентните ракети и новите ракети, които се очаква да излязат на пазара през идните няколко години, отбелязват анализатори.
Сред конкурентите са американският аерокосмически колос United Launch Alliancе, който е партньорство между Boeing Co и Lockheed Martin, и френската Ariane Group - съвместно предприятие между Airbus и Safran. Япония и Китай също разработват ракети за многократна употреба.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали