В последните месеци обаче, с напредъка на реконструкцията на булеварда, се наблюдава и завръщане на интереса на търговците към него, макар и засега основно заведения. Очаква се обликът на търговската улица да бъде завършен през следващата година и ремонтите в района окончателно да приключат. Това вероятно ще бъде положителен сигнал и за по-големите търговци, а някои от тях проучват възможностите да стъпят в района.
Търговските улици в Европа
Заради бума на онлайн търговията и кризата в много от британските градове празните магазини по търговските улици достигат над 30 на сто, посочва се в доклада на консултантската компания. Единствено в Лондон се наблюдава засилен ръст на търсенето на първокласни площи по търговските улици, като предлагането дори започва да изостава. Така ръстът на наемите на ключовите за търговците места в Уст Енд и по Regent Street например вече е с двуцифрени числа в процентно изражение.
Други предпочитани търговски дестинации във Великобритания са Лийдс, Бирмингам и Глазгоу.
Търговията във Франция продължава да страда от свитите разходи на домакинствата. В Париж например най-активни са китайските туристи. Голяма част от техния бюджет за ваканцията отива за пазаруване на луксозни стоки. Така на Шанз-Елизе почти не се намират свободни помещения, а заради засиленото търсене на търговците на луксозни стоки и брандовете среден клас наемите продължават да нарастват.
В Германия пък най-активните наематели са веригите магазини за био храни. Те са доста по-малки от обичайните супермаркети и много често избират дори второстепенни локации в центровете на градовете и търговските улици.
Столицата на Полша – Варшава, и на Русия – Москва, пък се радват на засилена експанзия на луксозните търговци. Интерес има и към прибалтийските републики заради възстановяването на икономиките.
На туристите разчитат и търговците на луксозни стоки във Виена, Австрия. Въпреки че продажбите на дребно в страната записват спад, големите брандове продължават да търсят мястото си в австрийската столица.
В Южна Европа обаче сигналите са смесени. Въпреки рецесията, нарастващата безработица и мерките за икономии, топ търговските дестинации в Рим и Мадрид се представят стабилно, а за една година наемите по Via Condotti в италианската столица са нараснали с над 2%. Милано също отказва да сдаде короната на световна модна столица, но в Лисабон се наблюдава силен спад на наемите.