Повече от 40 представители на агенции за недвижими имоти участваха в дискусията, организирана от сайта Imoti.net в Пловдив като част от проекта Годишни награди на Imoti.net за добри практики в сектора.
Тази година се очертава успешна за бизнеса в Пловдив, макар и без очаквания за бум, посочи в анализ Цветелина Паскова, регионален мениджър на Bulgarian Properties. Ръстът в сделките е в рамките на разумното – около 7%, като сходен процент повишение агенциите отчитат и в цените на продадените имоти – от 7 до 10%. Основните фактори за развитието са устойчивият икономически растеж в региона, сериозните инвестиции, формирането на Пловдив като втората аутсорсинг дестинация в България, превръщането на града в сцена на успешни културни и икономически взаимоотношения, както и засиленият интерес от страна на чуждестранните студенти към купуване на жилища, обобщиха експертите.
„Индустриализацията предполага и силно разширяване на индустриалните паркове, които привличат все повече чужди инвеститори и отварят възможности за повече работни места“, коментира Костадин Димитров от Фокс Естейтс. Според него това увеличава търсенето на качествени имоти, които в Пловдив, по подобие на други големи градове в страната, към момента недостигат. Очакванията на експертите са това търсене да бъде задоволено през следващите 2-3 години.
В сегмента на жилищните имоти най-голям интерес към купуване има в кварталите Стария град, Мараша, Кършияка, а интересът на чуждестранните студенти е насочен към района около Медицинския университет. Любопитна тенденция е, че млади хора на възраст 20-25 години придобиват първо жилище без ипотечни кредити, с директно плащане. Наемодателите търсят малки жилищни къщи в покрайнините или в близост до Пловдив.
Интересни данни от проучване сред агенции в София и Пловдив представи Валентин Кръстев от Ера България: 61% от тях имат между един и трима консултанти, а само за 14% работят повече от петима брокери; 45% посочват като ефективно средство за успешни сделки препоръката от доволни клиенти, а 37% - продажбата чрез интернет; чрез онлайн реклама предлагат офертите си 30% от брокерите, а 26% използват собствена сфера на влияние; времето за продажба на имот продължава да се скъсява и вече е под 2 месеца, когато е на пазарна цена. Притеснителен обаче е фактът, че 61% от компаниите за недвижими имоти не отделят средства за обучения на брокерите си.
По време на дискусията на Imoti.net арх. Ангелов представи и своя проект „Моята къща“, като 15 макета на красиви къщи от 80 до 250 кв.м. привлякоха вниманието на участниците не само с дизайн, но и с възможността да бъдат изградени под инвеститорски контрол и със 100% финансиране от банка ДСК.
Дискусията е част от проекта “Годишни награди на imoti.net”. Генерален спонсор на “Годишните награди на imoti.net” е Банка ДСК, консултант на проекта е Bulgarian Properties, партньор - RE/MAX Bulgaria.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО