Дните на известния тайландски плаж Патая може би са преброени, пише Ройтерс.
Източният град, магнит за чуждестранните туристи, търсещи слънце, море, водни спортове и активен нощен живот, е под обсада както от хората, така и от силите на природата. Един от най-известните плажове в Азия изчезва с темп от близо два метра на година.
Тайландски учени казват, че морските течения и бурното развитие на града са засилили крайбрежната ерозия и плажът, пълен с шезлонги и чадъри, може да изчезне за по-малко от пет години.
„Ако не направим нещо, плажът ще изчезне в близкото бъдеще – може да се види, че на някои места вече го няма“, казва Танават Джарупонгсакул, експерт по морска и крайбрежна ерозия в Chulalongkorn University в Банкок.
Плажната ивица се е свила до 3,2 акра (близо 13 декара) тази година и широчината й днес е около 3 до 5 метра спрямо над 35 метра през 1952 г.
Патая, на 150 км източно от Банкок, беше тих крайбрежен град до 70-те години на миналия век. Той започва да се разраства по време на Виетнамската война, когато в него се стичат американски войници и моряци за почивка.
Градът нараства рязко през последните 15 години. Навсякъде изникват хотели, сгради с апартаменти, голф игрища, конферентни центрове, ресторанти, заведения за бързо хранене, нощни барове и дискотеки.
Притокът на пари от туристите обаче може да започне да отслабва, ако плажът продължи да изчезва. Експертите и местният бизнес се притесняват, че не се предприемат достатъчно действия за спиране на ерозията.
Намаляващият плаж остава много популярен. Верасак Чивкидж, който отдава под наем шезлонги на туристите, казва, че едва успява да намери достатъчно място за тях, защото плажът се смалява.
Изготвен е спасителен план, но той може да струва над 600 млн. бата (19 млн. долара).
Танават казва, че ще са необходими до 220 хил. куб. метра пясък, за да се увеличи широчината на брега до 40 метра. Още 150 хил. куб. м ще трябват на всеки 15 години, за да се предотврати намаляването на площта на плажа.
„Технологията не е нова, макар че може да е нова за Тайланд. Много държави са го правили. В миналото бихме построили само някаква конструкция, но те са грозни и имат негативно влияние. Ако имаме необходимия бюджет, според мен проектът може да бъде завършен за една-две години“, казва той.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време