Над 25% от руснаците, които купуват ваканционен имот в България, искат да живеят в него за постоянно. Онези, които пък на този етап купуват само за лятната си ваканция, също планират да заживеят в страната ни след пенсионирането си и се интересуват от възможностите за целогодишно ползване на обектите. Това стана ясно след тазгодишните изложения на ваканционни имоти в Москва, съобщи Мариана Даскалова, търговски директор на специализираната в сегмента строително-инвестиционна компания GreenLife.
„Доброто съотношение цена-качество, климатът и топлите от години българо-руски отношения са устойчиви фактори, които осигуряват на българските ваканционни имоти постоянен поток от руски клиенти”, сподели Даскалова.
„Желанието на руснаците да живеят на българското Черноморие след пенсия предопределя и нарастването на инвестиционния интерес към страната ни – над 10% от клиентите в Москва сключиха сделки именно с цел инвестиция”, допълни Даскалова.
Тенденция, която изложенията в Русия тази година ясно очертаха, бе смелостта на местните купувачи към покупка на имоти на зелено. Много от руснаците, особено онези с по-скромни финансови възможности, предпочетоха да изчакат известно време, но да купят наистина качествен имот за бюджета, с който разполагат. Голяма част от руснаците не проявяваха интерес към първа и втора линия до морето, а се интересуваха главно от добрата инфраструктура на района, споделят от компанията.
Интересът към имоти на зелено, от една страна, означава растяща увереност на участниците на пазара в световен план, но преди всичко е безспорен знак за повишаващо се доверие в българския пазар. От друга страна обаче България запазва имиджа си на сравнително евтина дестинация.
„Интересът към по-нискобюджетните обекти в страната бе висок за сметка на елитните имоти”, коментира Даскалова. „Причината, за съжаление, е, че страната ни не е достатъчно престижна като цяло и не може да предложи „луксозната” почивка, която по-заможните руснаци могат да намерят в други части на Европа”, каза още тя.
От ключово значение за българските инвеститори е да направят обектите си максимално привлекателни, за да предизвикат интереса на по-заможните клиенти, съветват от компанията. Множество екстри, облагородена територия, добра инфраструктура, богато озеленяване са ключови фактори за реализирането на ваканционните обекти в страната ни, коментират още от компанията.
Руските купувачи, макар и силно заинтересовани, остават изключително внимателни при сключването на сделка – повечето от тях настояват да видят обекта на място, преди да пристъпят към покупка.
Обзаведен имот на морското крайбрежие бе най-предпочитан от руснаците и тази година – близо 90% от тях са сключили сделки именно за такива имоти, казват още от GreenLife.
Цените не са претърпели съществени промени спрямо нивата от 2010 г. На нива между 25 хил. и 45 хил. евро са се продавали студията с площ от около 35-50 кв.м. Между 40 хил. и 60 хил. евро са се търгували в Москва ваканционните имоти с една спалня. Имотите с две спални и с квадратура между 80 и 150 кв.м са били от порядъка на 50 хил. – 150 хил. евро. Запитванията за къщи пък са били съпътствани от изисквания за собствен двор и наличието на поне три спални.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
преди 14 години така е, за съжаление...........евтина дестинация -> евтини имоти,евтин алкохол,евтини жени,евтина музика..........съотв. ще дойдат и евтини чужденци отговор Сигнализирай за неуместен коментар