IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

90% от онлайн купувачите на модни стоки в Европа първо посещават магазина

Двама от всеки петима души в Европа пазаруват онлайн

13:10 | 19.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Изображение: sxc.hu</p>

Изображение: sxc.hu

Около 90% от европейските потребители, които купуват модни стоки по интернет, посещават първо физическите магазини, за да проучат продукта, сочи проучване.

Едва 10% от британците пък, които са сред най-активните онлайн купувачи в Европа, казват, че наличието на физически магазин не е съществена част от процеса на покупка на дрехи или обувки.

Според доклада на консултантската компания CBRE модните стоки се превръщат в едни от продуктите, чиято популярност расте най-бързо в интернет след успеха на книги, музика и компютърни игри.

В зората на онлайн търговията се смяташе, че дрехите няма да са сред популярните продукти за покупка по интернет, тъй като те разчитат в голяма степен на „физическия допир“ преди покупка. От компанията обаче казват, че едва 33% от анкетираните казват, че това е важно или изключително важно.

Проучването установява, че двама от всеки петима (40%) на континента днес пазаруват онлайн.

Сред другите резултати са фактът, че потребителите от Германия, Швеция и Великобритания са сред водещите по отношение на покупките на дрехи и обувки със съответно 16%, 14% и 12% от общия годишен обем на онлайн продажбите в тези страни.

Този дял пада значително в Южна Европа, като в Италия и Испания той е 8%. Понижението е още по-голямо в Източна Европа. В Полша делът е 4%, като той намалява до 3% в Унгария и 1% в Русия.

Две трети от анкетираните използват интернет, за да проучат продуктите и да сравнят цените онлайн, преди да купят в магазините.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още