Двама от всеки петима в Европа (40%) днес пазаруват онлайн и именно мъжете, а не жените, движат нагласите към интернет пазаруването, се казва в ново проучване.
Докладът на CB Richard Ellis (CBRE) е базиран на мненията на 10 хил. купувачи в Европа и изследва взаимоотношението между онлайн и традиционната търговия, темповете на нарастване на пазаруването в интернет, приликите и разликите при онлайн купувачите в 10 европейски страни и значението на мобилните технологии и социалните медии.
Според анализа докато жените са били движеща сила при пазаруването във физическите магазини, то мъжете пазаруват близо два пъти по-често онлайн – средно веднъж на 2,5 седмици спрямо веднъж месечно при жените.
В Западна Европа склонноста за покупки по интернет е пряко свързана с доходите – 61% от потребителите с високи доходи пазаруват онлайн, в сравнение с 44% от тези с по-ниски.
Книги, музика и компютърни игри вече са установени продукти сред предпочитаните предмети за пазаруване по интернет, но наред с тях потребителите все по-често купуват и обувки и облекло. Водещи в това отношение са потребителите в Германия, Швеция и Великобритания, съответно с 16%, 14% и 12%.
Най-активни в пазаруването по интернет са хората в Западна Европа. Руснаците пазаруват най-малко. По отношение на различните региони разликите в поведението се дължат основно на достъпа до високоскоростен интернет, както и на някои културни особености.
Негативни фактори за младите потребители са трудностите при доставка и връщане на стоките при покупка по интернет.
Въпреки технологичните развития опасенията относно сигурността остават най-голямата бариера за онлайн пазаруването.
Социалните медии в момента имат малко отражение върху процеса на взимане на решение при покупка по интернет. Покупките през мобилни телефони тепърва предстоят да се развиват.
„Нашето проучване показва, че физическите магазини и интернет не са опоненти, а се допълват“, коментира Питър Голд, директор Трансгранична търговия в CBRE.
„Клиентите проучват цените и наличността онлайн, преди да направят покупка, която може да бъде през който и да било канал. Търговците използват онлайн пазаруването, за да тестват нови пазари и да насочват браузърите към своите магазини.“
Той обяснява, че потребителите в Европа предпочитат да съчетават най-доброто от двете – скоростта и удобството на онлайн покупката с по-обстойно и удовлетворително социално преживяване, каквото предлага отиването в магазина.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края